שטראוס תהפוך למניה דואלית: נרשמת למסחר בארה"ב

המהלך - ביוזמת סיטיבנק ■ רישום למסחר בניו-יורק יאפשר לחברה חשיפה גבוהה יותר למשקיעים מוסדיים אמריקנים ועשוי להגביר את הנזילות למשקיעים במניות החברה

עוד חברה ישראלית גדולה נרשמת למסחר בניו-יורק. לאחר שגזית גלוב עשתה מהלך כזה לאחרונה, כעת גם חברת שטראוס תרשום את מניותיה (בצורה של תעודת השתתפות) למסחר בוול סטריט, באמצעות סיטיבנק. נציין כי היוזמה למהלך היא של סיטיבנק ולא של שטראוס.

הגורם שמבצע את המהלך, במקרה הזה סיטיבנק, מרוויח מהמסחר במניה והוא 'אחראי' מול הרשויות והגורמים השונים על חשיפת החברה, הדוחות הכספיים שלה וכדומה. ככל הנראה בסיטיבנק הגיעו למסקנה שיש מספיק גופים שמעוניינים לקנות ולסחור במניות שטראוס כך שכדאי לו לבצע את המהלך.

מניית שטראוס רשמה ירידה של כ-28% ב-12 החודשים האחרונים על רקע החולשה בבורסה המקומית והשפעות המחאה החברתית שפגעו בכל חברות המזון כמעט.

רישום למסחר בניו-יורק יאפשר לחברה חשיפה גבוהה יותר למשקיעים מוסדיים אמריקנים ועשוי להגביר את הנזילות למשקיעים במניות החברה. מדובר גם בהבעת אמון של גוף מוביל ומשפיע בשוק האמריקני לחברת שטראוס.

שטראוס דיווחה על עלייה של 3.6% ברווח הנקי ברבעון הראשון ל-57 מיליון שקל. למרות קפיצה של 16.5% במכירות שהגיעו ל-2.06 מיליארד שקל, שיעור הרווח הגולמי ירד מ-37.5% ל-35.5% - ירידה המיוחסת להמשך העלייה במחירי חומרי הגלם והתשומות וכן להוזלת חלק ממוצריה בארץ בהשפעת המחאה החברתית.

החברה שבשליטת משפחת שטראוס צמצמה את שיעור הוצאות החברה מסך ההכנסות, וכך הצליחה להשיג שיפור קל בשיעור הרווח התפעולי, מ-7.4% ל-7.6%, שירד גם לשורה התחתונה.

מכירות שטראוס בישראל מהוות כ-35% מסך הכנסותיה והמכירות בשוק הבינלאומי מהוות כ-65% מסך הכנסות החברה.