האלטרנטיבה של חיים רמון

לך מפה שאול מופז, לא צריכים אותך יותר, הן מעבר לפינה כבר מחכים לנו

לא ידוע, כמובן, מה ייצא מיוזמתו של חיים רמון להקים מפלגה. אבל זה מעניין. אפילו מאוד. זה לא "עוד מישהו שמקים מפלגה".

כשרמון עושה זאת, הוא בוודאי לא לבד. אדם מנוסה כמותו לא בא לציבור עם בשורה כזאת מבלי שהכין תשתית מסוימת. רמון לא היה יוצא לדרך לבדו. הוא היה מוודא שיש לידו כמה חברים חשובים, רובם ככולם ממפלגת קדימה, שרק ממתינים שתקום מסגרת חדשה שאליה יוכלו להצטרף. כאשר המסגרת תקרום עור וגידים הם יערקו אליה יותר מהר מאלה שעורקים מאסד.

ממלמל איומים

גם העיתוי מעניין. רמון יצא עם הודעתו הבוקר (ג'), בעיצומו של המשבר בין מופז לנתניהו בעניין פיזור ועדת פלסנר וקבלת מסקנותיה. מופז מתהלך בחוצות ירושלים וממלמל מיני איומים ואולטימטומים על האפשרות שהממשלה תגיע לקיצה, שהוא לא יסכים לשום דבר פחות מסנקציות אישיות על אברכים משתמטים ושאר סיסמאות.

כל הדברים האלה כבר הפסיקו לעשות רושם, שכן מופז רכש לעצמו מוניטין מוכחים, יותר מפעם אחת, שאין שום קשר בין פיו לבין ידיו, בין דיבוריו לבין מעשיו.

נתניהו אינו היחיד הממתין לראות האם מופז יחרוג הפעם מאופיו ויקיים את איומיו. יש כמובן תיאוריה כזאת. לא משום שחשוב למופז להראות אמין, על זה הוא ויתר מזמן - אלא מכיוון, כך לפי התיאוריה, שהוא מקווה שפרישה תחזיר לו את האמינות שאבדה לו בפרשת ההצטרפות לממשלה.

מביא את לבני

גם חברים רבים בקדימה מצפים לראות מה יעשה מופז. בא רמון ואומר לאותם חברים - יש לכם אלטרנטיבה. בואו אלי, ותקבלו גם את ציפי לבני, שרבים מכם מתחרטים על הדחתה. רמון כמובן לא מבטיח את לבני, הוא לא מתחייב שהיא תהיה מנהיגת המפלגה שיקים, אם יקים. אבל הוא אומר שהיא המועמדת המועדפת והמתאימה ביותר לכך. מכיוון שבין השניים יש קרבה גדולה, אין רמון בוודאי לא יתבטא כך ללא תאום אתה.

קרש הצלה

בשורה התחתונה רמון אומר לאנשי קדימה כך: אתם כבר מבינים איזה מנהיג בחרתם לעצמכם. הוא מתבזה ומבזה בנושא הפלסטיני, מקריב אינטרסים של המדינה כדי לנסות להתעטף בהילה של משיח השלום. נתניהו נוהג בו כאדם שאין צורך להתחשב בדעתו, גם לא בנוכחותו. כאשר מזכירים בחירות, יש הנחה כללית שאחריהן אתם לא תהיו קיימים כמפלגה. אז הנה, אני מציע לכם קרש הצלה.

מופז עכשיו נמצא במצב של תלוי שכל תזוזה עלולה להרוג אותו. יישאר בממשלה ללא גיוס שוויוני וסנקציות - הלך עליו. יעזוב את הממשלה יגידו לו מה אתה עושה? - מצטרף, עוזב, מתנהג כמו מתעתע.

לך מפה, לא צריכים אותך יותר. מעבר לפינה עומד רמון ומחכה לנו.