נמרודי: "אג"ח הכשרת היישוב - הזדמנות השקעה מצוינת"

בעל השליטה בהכשרת היישוב מסביר מדוע יצא בתוכנית לרכישה עצמית של אג"ח בתשואה של עד 14% ■ "גם בתקופות של משבר אנו ממשיכים להקפיד על עמידה בהתחייבויות במלואן ובמועדן"

בתקופה האחרונה לא עובר כמעט שבוע מבלי שחברה נוספת מודיעה כי לא תעמוד בתשלומי האג"ח שלה. אם בעבר כל הודעה שכזו הייתה גורמת לתדהמה בשוק ההון, הרי שהיום העניין הפך כמעט לדבר שבשגרה. אולם במקביל לתופעה הזו, ישנן חברות שדווקא מנצלות את הלחץ בשוק כדי לבצע רכישה עצמית באג"ח, וחלקן מבצעות גם פירעון מוקדם, ומקטינות את רמת המינוף והחשיפה לשוק ההון.

כך, לדוגמה, הכשרת הישוב של עופר נמרודי פרעה השבוע תשלום של כ-90 מיליון שקל, שהיווה את התשלום האחרון (קרן וריבית) לאג"ח מסדרה 10, וזאת לאחר שבחודש מארס פרעה החברה אג"ח בהיקף של כ-75 מיליון שקל. במקביל, דיווחה הכשרת הישוב, הפועלת בתחומי הנדל"ן, המלונאות וחיפושי הנפט והגז, כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של 20 מיליון שקל.

הכשרת היישוב ביצעה לא מעט רכישות עצמיות באג"ח שלה לאורך השנים. בסך הכול, מאז 2008 היא ביצעה רכישות כאלה בהיקף של כ-208 מיליון שקל, ורשמה מכך רווח הון של כ-88 מיליון שקל.

"אנו רואים בכל סדרות האג"ח של הכשרת הישוב הזדמנות השקעה מצוינת, ולכן החלטנו לאשר תכנית חדשה לרכישה עצמית", אמר בהתייחס למהלך עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב . תשואות האג"ח של הכשרת הישוב עומדות כיום על 4.7%-14.2%, והיקף כלל הסדרות אחרי הפירעון האחרון הוא כ-770 מיליון שקל.

"גם בתקופות של משבר, אנו ממשיכים להקפיד על עמידה בהתחייבויות במלואן ובמועדן", הוסיף נמרודי. "השמרנות הפיננסית בה אנו דוגלים, מאפשרת לנו לצלוח את המשבר הנוכחי, בדומה לדרך המוצלחת שבה עברנו את המשבר הקודם בשווקים הפיננסיים".

"גם ריבית וגם אווירה טובה"

כאמור, נמרודי אינו היחיד הפורע את חובותיו ומבצע רכישות עצמיות.

חברת הליסינג שלמה החזקות של שמלצר דיווחה שלשום כי היא פועלת להקדים את התשלום האחרון בגין אג"ח ט', בהיקף של כ-118 מיליון שקל, מסוף אוגוסט לחודש יולי. בחברה ציינו כי המהלך נעשה לאחר בדיקה ממנה עלה כי "אין בהקדמת התשלום כדי לפגוע ביכולת פירעון התחייבויותיה האחרות".

שמלצר עצמו אומר בשיחה עם "גלובס" כי הוא "דוגל במדיניות הזו וכבר עשינו צעדים דומים בעבר. הכסף שוכב אצלנו, ועם ההחזר אני מרוויח גם ריבית וגם אווירה טובה יותר בשוק האג"ח".

הצעד אותו רוצה לקדם כעת שמלצר מגיע כשבוע לאחר ששלמה החזקות השלימה גיוס של 85 מיליון שקל בהרחבת סדרה י', גיוס שלא זכה לביקושים מהציבור והושלם רק לאחר ש-55% מהסכום הגיעו מגופי החיתום שביצעו את ההרחבה.

שמלצר התייחס גם לתוצאות הפושרות בגיוס, ואמר כי "הנפקות עושים כשיכולים וכשצריך. השוק היום לא במצב טוב ומבחינתנו זו תעודת כבוד שבתקופה כזו הצלחנו לגייס". שמלצר הבהיר כי הקדמת התשלום לא קשורה לגיוס. "לא לקחנו את הכסף כדי להחזיר לפני הזמן", אמר.

הוא התייחס גם למצב שוק הליסינג המקומי ואמר כי "השוק נמצא כרגע בבעיה לא פשוטה כמו הרבה עסקים אחרים בישראל. אני מקווה שהחזקים ישרדו ותקופה טובה יותר תגיע בקרוב, אבל מתי זה יקרה זו שאלה קשה".