בקרוב בארץ: צפו בשולחן מגע של מיקרוסופט וסמסונג

מיקרוסופט וסמסונג החלו לשווק את שולחן המגע SUR40 הכולל את מערכת ההפעלה Surface 2 שיאפשר התממשקות עם סמארטפונים וטאבלטים שמונחים עליו

סמארטפונים כבר יש לנו ואפילו סמארט טי וי וסמארט Watch נמצאים בשוק. האם עכשיו תורו של ה-Smart Table לעשות מהפכה בתחום הזה?

מיקרוסופט הציגה כבר לפני כשנתיים את ה-Surface 1, מערכת הפעלה המתאימה לשולחן מגע. הפוטנציאל של המערכת היה גדול ומיקרוסופט הציגה יישומים שונים המאפשרים בעיקר לשחק על המכשיר. המטרה של מיקרוסופט הייתה לבנות שולחן מגע שימוקם בלובי של בתי מלון, לאונג'ים של שדות תעופה וברים יוקרתיים.

בתחילת השנה החלו מיקרוסופט ו סמסונגלשווק את ה-SUR40 - הדגם החדש שכולל את Surface 2 ומגיע תחת השם Pixel Sense, שהחליף את השם Surface למען טאבלטי חלונות 8 של החברה, עליהן הוכרז בחודש שעבר.

בניגוד ל טאבלטיםאו סמארטפונים המיועדים לשימוש של משתמש אחד, שולחן המגע מתאים לשימוש של ארבעה אנשים בו זמנית.

ישראל לא רחוקה מעתיד בו רשתות לעיצוב הבית, בנקים או סוכנויות רכב יציעו ללקוחות שלהם חוויית קניות חדשנית. כבר היום שני גופים גדולים קנו יחידות לבדיקת הפוטנציאל של המוצר ופיתוח אפליקציות תואמות. עם זאת, המחיר לא זול - 10,000 דולר, לא כולל פיתוח של היישומים המתאימים.

היכולות של ה-Pixel Sense לא יסתיימו עם אפליקציות בחנויות. מיקרוסופט רוצה שהמערכת תתקשר עם חפצים שהצרכנים יניחו עליה. למשל, שהסמארטפון יציג על השולחן את כל התמונות שמאוחסנות בו, רק באמצעות הנחה שלו על השולחן. לא רחוק היום שגם תשלום במסעדה יתבצע בעזרת השולחן, באמצעות נגיעה קלה של הטלפון עליו.