בכירים באירופה: אל תצפו ליישום מהיר של תוצאות הפסגה

ביום שני ייפגשו שרי האוצר של גוש האירו על מנת לדון במחלוקות שהתעוררו במהלך פסגת המנהיגים בשבוע שעבר ■ בשל כך, מעריכים גורמים באירופה שיישום החלטות הפסגה עלול לקחת זמן

שרי האוצר של גוש האירו צפויים להיפגש ביום שני על מנת לדון בהחלטות שהתקבלו במהלך פסגת המנהיגים בשבוע שעבר, כמו גם על מנת לפתור את המחלוקות שהתגלו. אולם בכירים אירופאים מצננים קצת את ההתלהבות ואומרים שלא צריך לצפות לפעולות מהירות לטיפול במצב אחרי הפגישה ביום שני.

אותם גורמים טוענים שההחלטות שהתקבלו, במיוחד אלה שנוגעים לאיחוד מערכת הבנקאות האירופית, התפקיד שתמלא חבילת הייצוב הקבועה (ה-ESM), החילוץ של ספרד וקפריסין והמצב הכלכלי של יוון, יקח להן זמן, אפילו חודשים, עד שילובנו כל הפרטים שלהן, בעקבות מחלוקות שהתגלו במהלך ואחרי הפסגה.

"יש לנו בעייה עם פינלנד, יש לנו בעיה בהולנד, וגם בגרמניה קיימת בעיה", אמר דיפלומט אירופי, כשהוא מתייחס להסתייגויות שהשמיעו שתי המדינות הראשונות בנוגע להחלטות שהתקבלו, כפינלנד אפילו איימה לטרפד את כל המהלך. בנוסף קיימת ההתנגדות של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל למהלך כל עוד אין תנאים מפורטים וקשוחים להחלטות.

גורמים רשמיים מעריכים שכמות הנושאים הגדולה שעל סדר היום של הפגישה עלולה לפגוע בהתקדמות אפשרית שתצא ממנה. בין הנושאים שידונו בהם שרי האוצר: בקשת החילוץ של ספרד למערכת הבנקאות שלה, בחינת בקשת הסיוע של קפריסין ובקשת יוון להקל במעט את התנאים הדרושים ממנה לקבלת חבילת החילוץ.