קרן אורבימד ישראל תשקיע 7.15 מיליון דולר ב-RDD

המוצר של RDD מסייע לכווץ באופן זמני את הסוגרים אצל חולים שאינם שולטים בסוגריהם, בעקבות פגיעה בעמוד השדרה ■ זוהי ההשקעה השנייה של אורבימד בחברת הולכת תרופות אחרי אוטיק פארמה

קרן אורבימד ישראל, שזכתה במכרז קרנות הביומד הממשלתיות, מבצעת היום את ההשקעה השנייה שלה. אורבימד תשקיע 7.15 מיליון דולר בחברת RDD פארמה, המפתחת שיטה להולכת תרופות אל פי הטבעת. זוהי חברת הולכת התרופות השניה שבה משקיעה אורבימד, לאחר שהשקיעה כ-4.3 מיליון דולר בחברת אוטיק פארמה, העוסקת בהולכת תרופות לאוזן.

מניית חברת קפיטל פוינט, שביצעה את השקעת הסיד בחברה דרך חממת אופקים, ותחזיק אחרי ההשקעה 20% מהחברה, עלתה הבוקר 64% רגע לפני ההודעה וכרגע עולה 5.8% לשווי של 23 מיליון שקל.

המוצר של RDD משתמש בחומר קיים שידוע ביכולותיו לכווץ שרירים, כדי לכווץ באופן זמני את הסוגרים אצל חולים שאינם שולטים בסוגריהם, בעקבות פגיעה בעמוד השדרה. החומר מתוכנן כך שיוכל לכווץ את הסוגרים למשך עשר שעות, ולאחר מכן הוא מפסיק להשפיע ומאפשר את שחרור השריר. במהלך השעות שבהן השריר מושפע מן התרופה, המטופל יכול לצאת מהבית מבלי לחשוש מתאונות.

התרופה כבר עברה ניסוי במתנדבים בריאים בישראל, והחברה נפגשה עם ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקנית, לתיאום הניסויים הבאים. לדברי החברה, הרשות ביקשה מספר ניסויי גישור בחיות, כדי לוודא שהתרופה אינה נספגת במחזור הדם, ואינה גורמת לבעיות של לחץ דם גבוה או שינויים בדופק.

לאחר מכן ייערכו ניסויי היעילות אשר לדברי החברה אמורים להיות מצומצמים יחסית, משום שמדובר בצורך לא מסופק באוכלוסייה קטנה (כ17,500 מקרים בארה"ב), וכן משום שמדובר בחומר שכבר מוכר לרשות.

במקביל, מפתחת החברה תרופה אחרת לטיפול בפיסורות - סדקים בפי הטבעת, שוק של כמיליון מקרים חדשים בכל שנה בארה"ב לבדה.

RDD נוסדה בחממת אופקים על ידי ד"ר ניר ברק, שהיה גם יזם חברת אובקיור שפיתחה תרופה למניעת השמנה תחת חברת ביולייט הבורסאית, אך לא הצלחיה בניסויים הקליניים. יו"ר החברה הוא אריה גניגר, והחברה הוקמה בשיתוף עם מור יישומים.

"מעט מאוד חברות פועלות בנישה הזו", אומר ברק. ""אנחנו דוהרים קדימה בכל העוצמה בשתי האינדיקציות שלנו. בכך אורבימד שונה ממשקיעים אחרים ששוחחנו איתם, שהעדיפו לפתח קודם כל את האינדיקציה המהירה יותר והמסוכנת פחות. אורבימד הבינו כי כדי לבנות אותנו נכון כחברה, כדאי להתקדם בשתי האינדיקציות והקצו לכך את הסכום המתאים".

יוסי תמר, מנכ"ל משותף בקפיטל פוינט: "RDD היא דוגמא לפרוייקט שלאחר תקופה קצרה יחסית בחממה מבשיל והופך אטרקטיבי למשקיעים מובילים".