השבוע בוול סטריט; האם עונת הדוחות תשנה את הסנטימנט?

דוח התעסוקה שפורסם בסוף השבוע הצביע על יצירה של 80 אלף משרות ביוני ■ ענקית האלומניום אלקואה תיפתח מחר את עונת הדוחות של הרבעון השני ■ ביום ד' יפורסמו פרוטוקולי הריבית

שבוע המסחר בוול סטריט יפתח מחר (ב') ברקע לסנטימנט השלילי שנוצר בשווקים בעקבות האכזבה מהבנק המרכזי האירופי ומדוח התעסוקה שנותר מתחת לצפי האנליסטים, כאשר הצביע על יצירה של 80 אלף משרות בלבד בחודש יוני. מעבר לכך, קיימת דריכות רבה לקראת עונת הדוחות של הרבעון השני, שתיפתח מחר עם פרסום תוצאותיה של ענקית האלומיניום אלקואה.

כאמור, שבוע המסחר (המקוצר) בוול סטריט ננעל בירידות, לאחר שהמשקיעים, שקיוו כי הבנק המרכזי האירופי יכריז על תוכנית רכישות אג"ח שתזניק את השווקים, התאכזבו. יו"ר הבנק מריו דרגי אומנם החליט להוריד את הריבית ב-0.25% לשפל היסטורי, אך במסיבת העיתונאים שקיים לאחר מכן, הוא אומנם טען כי המצב הכלכלי באירופה גרוע, אך הביע את חששו מפני התפרצות אינפלציונית ובכך רמז למשקיעים כי לא יזרים בקרוב לשווקים הון נוסף שעלול לגרום לאינפלציה להרים את ראשה.

דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי בארה"ב, הוסיף שמן ל"מדורת האכזבה", כאשר הצביע על יצירה של 80 אלף משרות בחודש יוני - מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 100 אלף משרות והרבה מתחת לרמה שלדעת כלכלנים עשויה למתן את שיעור האבטלה (200-250 אלף משרות בחודש). (לסיפור המלא)

עם זאת, אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, טוען כי נתוני התעסוקה מגלמים בתוכם גם מספר פרמטרים חיוביים. ראשית, מדובר אומנם בערך נמוך, אך הוא אינו מראה המשך התדרדרות: 80 אלף משרות ביוני היא עלייה לעומת 77 אלף בחודש מאי ו-68 אלף בחודש אפריל. שנית, המגזר הממשלתי איבד רק ארבעת אלפים עובדים, לעומת 28 אלף בחודש מאי ו-17 אלף בחודש אפריל. לבסוף, הנתונים החלשים מגבירים את הסיכויים להשקת QE3.

סקר: סיכוי של 70% שהפד ישיק תוכנית תמריצים שלישית

המשקיעים ינסו לשכוח השבוע את משבר החוב באירופה ואת הבעיות בארה"ב, ויישאו עיניהם לעבר עונת הדוחות של הרבעון השני שצפויה להיפתח מחר, כאשר באופן מסורתי ענקית האלומיניום אלקואה תדווח ראשונה. אולם, נראה שהפעם יהיה לה, ולחברות רבות אחרות, קשה להפתיע את תחזיות האנליסטים, שצופים ירידה של כ-2% ברווח המצרפי של החברות הנסחרות בוול סטריט. (לסיפור המלא)

מאקרו: המאזן המסחרי ופרוטוקולי הריבית

ביום ב' יפורסם נתון האשראי הצרכני לחודש מאי, המצביע על הפעילות הצרכנית של משקי הבית האמריקנים. קונצנזוס האנליסטים מצביע על גידול באשראי לרמה של 8.9 מיליארד דולר, לעומת 6.5 מיליארד דולר באפריל.

ביום ג' יפורסם מדד האופטימיות הכלכלית לחודש יולי, כאשר צפי האנליסטים מצביע על קריאה של 46.9 נקודות, לעומת קריאה של 46.7 נקודות בחודש יוני. נזכיר כי קריאה של מתחת ל-50 נקודות מעידה על פסימיות כלכלית, ואילו קריאה מעל רמה זו מעידה על אופטימיות.

ביום ד', יפורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש יוני. קונצנזוס האנליסטים מצביע על התכווצות בגרעון המסחרי לרמה של 48.6 מיליארד דולר (בשיעור שנתי), לעומת גרעון של 50.1 מיליארד דולר בחודש מאי. מאוחר יותר יפורסמו המלאים הסיטונאים לחודש מאי, שצפויים לעלות ב-0.4%.

עוד ביום ד', הפדרל ריזרב יפרסם את פרוטוקולי החלטת בריבית של חודש יוני. המשקיעים ינסו לחפש רמזים חדשים לגבי האפשרות שה'פד' ישיק תוכנית רכישות אג"ח שלישית.

ביום ה' יפורסמו, כמדי שבוע, תביעות האבטלה השבועיות, שצפויים לעלות לרמה של 379 אלף, זאת לאחר שבשבוע הקודם הם ירדו לרמה של 374 אלף.

עוד באותו היום, יפורסם גם המאזן התקציבי הפדרלי לחודש יוני, שצפוי להתכווץ לרמה של 109.7 מיליארד דולר, לעומת 124.6 מיליארד דולר בחודש מאי.

ביום ו' יפורסם מדד המחירים ליצרן לחודש יוני שצפוי לרדת ב-0.5% וכן האומדן הראשוני של מדד הסנטימנט הצרכני שצפוי להישאר ללא שינוי.

אלקואה ושברון מדווחות; אפל מעל 600 ד'

ענקית האלומיניום אלקואה, צפויה לפתוח את עונת הדוחות מחר ולהציג רווח של 0.06 דולרים למניה. עוד ידווחו השבוע שברון (דיווח לא מלא) ו-JP מורגן ביום שישי.

בסקטור הטכנולוגיה אפל בולטת בימים האחרונים לאחר שחזרה להסחר מעל 600 דולר. ברקע מתגברת חרושת השמועות בנוגע לאייפד החדש שצפויה להשיק בקרוב החברה, במחיר נמוך יותר מהאייפד החדש שהושק לאחרונה.

יאהו ופייסבוק הגיעו להסדר משפטי לגבי מחלוקת על פטנטים שהייתה בין שתי החברות, והסכימו על הרחבת שיתוף הפעולה העסקי.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]