תחזית עגומה: כלכלת סין תצמח "רק" ב-7.7% ברבעון השני

כך עולה מסקר שערכה סוכנות "בלומברג" בקרב 36 כלכלנים, אשר פורסם היום ■ ברבעון הראשון הציגה סין צמיחה של 8.1% לעומת 8.5% אשתקד - ירידה בצמיחה מזה הרבעון החמישי ברציפות

כלכלת סין עשויה לצמוח "רק" בשיעור של כ-7.7% (שנתי) ברבעון השני של שנת 2012, כך עולה מסקר שערכה סוכנות "בלומברג" בקרב 36 כלכלנים - אשר פורסם היום (ג'). זאת, לאחר שסין הציגה צמיחה של 8.1% (שנתי) ברבעון הראשון של השנה - ירידה בצמיחה במדינה מזה הרבעון החמישי ברציפות.

ההכרזה על נתון הצמיחה הרשמי צפויה להתבצע ב-13 ביולי 2012.

ברקע, ראש ממשלת סין, וון ג'יבאו, אמר כי הרשויות במדינה יאיצו את ההתאמות במדיניות הכלכלית, לאור הלחצים "היחסית כבדים" שמופעלים על הכלכלה במדינה - כך עולה מדיווח של סוכנות הידיעות Xinhua, הנמצאת בבעלות ממשלתית.

לפי הדיווח, צפויה ממשלת סין להציג צעדים התומכים המשך גידול בייצוא, על רקע החשש מהאטה מתמשכת בכלכלה השנייה בגודלה במדינה. בנוסף, קרא ג'יבאו ליצואנים לחקור את השווקים ברחבי אסיה ולגוון את מוקדי הייצוא שלהם.

רק בשבוע שעבר, נזכיר, הפחית הבנק המרכזי של סין את הריבית בפעם השנייה תוך חודש ולראשונה מאז 2008 לרמה של 6%, בכדי להמריץ את הכלכלה ולנסות להתמודד עם ההאטה הכלכלית ממנה סובלת מדינת הענק - לאור שיעורי הצמיחה הנמוכים (יחסית) שמציגה המדינה.