בארה"ב מבהירים: לא מקבלים הלגיטימיות של ההתנחלויות

דובר משרד החוץ האמריקני על דו"ח המאחזים, פרי עמלה של ועדה בראשות אדמונד לוי: "מתנגדים לכל ניסיון לתת תוקף חוקי להיאחזויות"

בתגובה ראשונה על דו"ח המאחזים, פרי עמלה של ועדה בראשות אדמונד לוי, שופט עליון בדימוס, הודיע אתמול ממשל אובמה, כי הוא אינו מקבל הלגיטימיות של ההתנחלויות בגדה המערבית.

בתשובה לשאלה של כתב, אמר דובר במשרד החוץ, פטריק ונטרל, בתדרוך היומי לעיתונאים: "עמדת ארה"ב בהתנחלויות ברורה. ראינו את הדיווחים שוועדה שמינתה ממשלת ישראל המליצה להעניק תוקף חוקי לעשרות התנחלויות ישראליות בגדה המערבית. אך אנו איננו מקבלים את הלגיטימציה של פעילות נמשכת של ההתנחלויות הישראליות ואנו מתנגדים לכל ניסיון לתת תוקף חוקי למאחזים".

הדובר נמנע מלומר במפורש שהוא קורא לממשלת ישראל לדחות את המלצת הוועדה, אך חוזר ואמר: "אתם יודעים מה עמדת ארה"ב, שזה עתה הקראתי לכם".

יש הערכות בוושינגטון, שהילארי קלינטון, שרת החוץ, וסגנה, וויליאם ברנס, יעלו את העניין בביקוריהם הקרובים בישראל וברשות הפלסטינית, אך נראה שממשל אובמה לא יהיה מעוניין להפוך את אי-ההסכמה הבלתי מפתיעה הזו למחלוקת פומבית מחוללת כותרות בגלל הבחירות לנשיאות בנובמבר.

בממשל מקווים שממשלת ישראל תמצא דרך לגנוז באלגנטיות את דו"ח המאחזים, בלי לקבל החלטה בומבסטית שמעניקה לגיטימיות גורפת לכל ההתנחלויות ע"י הכרזה שנוכחות ישראל בשטחים אינה בעצם כיבוש.