ריצ'ארד ראסל: "חשוב להבין שבן בררנקי הוא לא ישו"

הכלכלן השנוי במחלוקת ממשיך בקו הפסימי שלו ומאשים את ה'פד' בכך שהוא גורם לעיוותים בשוק המניות ■ "גם אם יתברר לבסוף שה'פד' אכן סוחר בשוקי המניות, זה לא ימנע מהגל הדובי להגיע בסוף"

ריצ'ארד ראסל, הכלכלן השנוי במחלוקת, ממשיך בקו הפסימי שבו הוא נוקט וכעת הוא מאשים את יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, וטוען כי הוא גורם לעיוותים בשווקים וכי אנשים תולים בו יותר מדי תקוות.

"שוקי המניות מגלמים בתוכם את היכולת לחזות את האירועים העתידיים", טוען ראסל בראיון לאתר הכלכלי "קינג וורלד" ומוסיף כי הרמזים התדירים שמשחרר ה'פד' לגבי המדיניות להקלה כמותית, רק פוגעים בשוקי המניות ומפריעים לו להתנהל בצורה שמקלה על המשקיעים לאמוד את התנועות העתידיות.

הכלכלן הצבעוני לא הסתפק בזה, ובמהלך הראיון המשיך וטען כי הוא לא יופתע אם ה'פד' קונה מניות הנסחרות במדד הדאו ג'ונס לקראת סיום המסחר, במטרה להשפיע על כיוון המסחר ולעודד ראלי בשווקים.

"גם אם יתברר לבסוף שה'פד' אכן סוחר בשוקי המניות, זה לא ימנע מהגל הדובי להגיע בסוף", הוא מצהיר. וממשיך במטאפורה פסימית במיוחד: "המגמה הראשית בשוקי המניות מתפקדת כמו גל עצום שנע באוקיינוס, ומתעלמת מרצוניתהם של המשקיעים הבודדים. כולם מכירים את הסיפור התנכ"י לפיו ישו פקד על האוקיינוס להיות רגוע ולגלים לשקוט, אך חשוב להבין כי בן ברננקי הוא לא ישו".