צפו: 40 הרכבי אינדי בלילינבלום בת"א; "מרגיש כמו חו"ל"

האווירה אתמול בערב במופעי המוזיקה של כנס MAD הייתה צעירה ובועטת, והתחממה עוד יותר כששלום חנוך נצפה בקהל

בעולם שכולו טוב, נסיים את יום העבודה ברביצה בבית קפה או בר, נלגום משהו צונן, כשמוזיקה מתנגנת ברקע ונירגע. משום מה, הדבר הזה כמעט לא קורה לנו. אתמול (ד') זה קרה למבקרי פסטיבל MAD MUSIC, מיד אחרי כנס MAD לשיווק, פרסום, דיגיטל ומוזיקה של "גלובס" בשיתוף Orange, שהתקיים בדיוויד אינטרקונטיננטל.

אחרי שהשר כחלון הבטיח עתיד שבו חבילת טלוויזיה תעלה לנו 99 שקל, ואחרי שקיבלנו מיני טעימה של הופעה עם רוקפור ונינט ולהקת מונטי פיורי הווינטג'ית, התפזרו הדיונים והפאנלים בנושאי פרסום, מידע ומדיה חברתית, והפעילות עברה למתחם רחוב לילינבלום בדרום תל-אביב.

במסגרת ועידת MAD, ניתנה במה לכ-40 אמנים והרכבי אינדי שהופיעו במועדונים נבחרים. הרכב המוזיקה שייבחר יישלח לוועידת המוזיקה העולמית .SXSW.אם לא ייבחר על-ידי ועדת האיתור של SXSW, "גלובס" יפיק עבורו סינגל, קליפ ופעילות יח"צ.

להקת פרנקו לילי / צילום: רוני שיצר
 להקת פרנקו לילי / צילום: רוני שיצר

המתחם המה אנשים כבר ב-18:00 בערב. צעירים ומבוגרים, נושאים את תגי הוועידה, עלו וירדו במעלה הרחובות לילינבלום ורוטשילד, במזג אוויר מהביל שזכה מדי פעם במשבי בריזה מהים.

ש' ואני התיישבנו ברוטשילד 12 וניצלנו את ה-Happy hour לפתיחה של ערב עם סנגריה ומוחיטו. מסביבנו ישבו תיירים שזופים בשלל שפות ואנשים שהאריכו את הוועידה אל תוך הערב. בירכתי המקום נכנסו ויצאו צעירים ומבוגרים מחלל צפוף וסוער. אנחנו ראינו את תעני אסתר ואת עמירם עיני והמשכנו לאברקסס, ברחוב לילינבלום.

אברקסס, בר מועדון ותיק ומאוד ברנז'אי, מעולם לא ראה כל-כך הרבה קהל בשעה כזו של הערב. 20:00 בערב זה כמעט לפנות בוקר אצל בלייני הלילה אבל בפנים חיכתה הפתעה דווקא למקדימים. ראשו הלבן של שלום חנוך התנשא מעל כולם. הקולות מסביב לחשו שעל הבמה מופיעה עכשיו הבת שלו, רומי חנוך, עם ההרכב Bar Vase ואותנו שום דבר באמת כבר לא עניין. הפרצופים המרוצים סביבנו הבהירו שאנחנו לא לבד.

אורחי הפסטיבל / צילום: עינת לברון
 אורחי הפסטיבל / צילום: עינת לברון

יצאנו לכיוון השסק - בר קטן וצפוף במורד הרחוב. לא היינו לבד; עשרות אנשים ברחוב, עם תגי MAD, עברו ממקום למקום כשמפת התמצאות מכוונת אותם. "זה מרגיש כמו חו"ל", אמרה ש'. קיץ בת"א. מזיע אבל מגניב. הפסדנו את ההופעה של שחר אבן צור באברקסס שרק עזבנו, אבל אי אפשר להספיק הכול.

בשסק הרגשנו ממש כמו בסלון הביתי. המקום היה צפוף וההרכב "רמלה" הופיע ממש בין האורחים. רוקנרול באוויר. מוזיקה נהדרת. זה היה שלב הפרישה שלנו. הביטוי 'חזרנו עייפות אך מרוצות' מזמן לא היה רלוונטי יותר.

פספסתם? נסו לבדוק מתי הלהקות האלה מופיעות ברחבי הארץ. חלקן מצוינות ממש ויש מצב שמאחת מהן, או יותר, תצא התגלית הבאה של המוזיקה הישראלית.

להקת The great machine / צילום: רוני שיצר
 להקת The great machine / צילום: רוני שיצר