באפט: "אני לא יודע אם מטבע האירו ימשיך להתקיים"

בראיון ל-CNBC גורו ההשקעות הביע חשש כבד לגבי הכלכלה האמריקנית והאירופית ■ "כלכלת ארה"ב 'התקררה' והמצב באירופה מידרדר מהר" ■ עם זאת, באפט נשאר מעט אופטימי וטוען כי שוק הדיור בארה"ב מתאושש

וורן באפט, "האורקל מאומהה", פסימי יותר מתמיד לגבי הכלכלה הגלובלית. בראיון ל-CNBC אמר גורו ההשקעות כי המצב הכללי של הכלכלה האמריקנית "התקרר" וכעת היא מדשדשת וכי המצב באירופה מידרדר במהירות.

באפט הוסיף ואמר כי הכלכלה האירופית מוסיפה להדרדר בצורה מהירה, בייחוד ב-6 השבועות האחרונים, אך הוא נשאר אופטימי וטוען כי הוא בטוח שקובעי המדיניות באירופה ישתלטו על מצב העניינים, והמצב ישתפר, לכל היותר עד 10 שנים מהיום, אך הוא אינו בטוח אם מטבע האירו אכן ישרוד את התקופה הקשה הזו.

"חלק גדול מהבעיה הוא שלא ברור מי אחראי, אם בכלל ולאירופה אין גוף אחיד ששולט על העניינים, וגוש האירו אינו יכול עוד להתקיים במצב המקורי שבו הוא תוכנן", דברי באפט.

עם זאת, באפט נשאר אופטימי במידה מסוימת וטוען כי נקודת האור היחידה של ארה"ב היא שוק הדיור, בו רואה התאוששות מסוימת בתקופה האחרונה וכי הביצועים של כלכלת ארה"ב הם עדיין טובים יותר מכל הביצוןעים של הכלכלות הגדולות האחרות.