מודי'ס מורידה דירוג איטליה - 2 רמות בלבד מעל "זבל"

סוכנות הדירוג מורידה את דירוג אג"ח איטליה לרמה של "Baa2" לעומת רמה קודמת של "A3" ■ התחזית נותרת שלילית ■ מזהירה: "חילוץ חיצוני לאיטליה - יוביל להורדת דירוג משמעותית"

סוכנויות הדירוג ממשיכות לעקוב אחר משבר החוב באירופה ולספק הודעות שליליות למשקיעים, כאשר הפעם זו סוכנות מודי'ס - שהורידה הלילה (ו') את דירוג האשראי של ממשלת איטליה ב-2 רמות, לרמה של "Baa2" לעומת רמה קודמת של "A3", עם תחזית שלילית.

הדיווח מוריד את דירוג איגרות החוב האיטלקיות לרמה שהיא רק 2 רמות מתחת לדירוג "זבל", וצפוי להקשות עליה בהנפקת אג"ח ממשלתיות אשר תיערך היום באירופה. זאת, לאחר שהממשלה האיטלקית כבר גייסה כ-6.5 מיליארד אירו בהנפקות בחודש שעבר, אשר נשאו ריביות שיא.

נציין כי כעת הדירוג של מודי'ס לאג"ח איטליה הוא הנמוך ביותר לאיגרות אלה - בהשוואה למתחרותיה, סוכנויות הדירוג S&P ופיץ'.

"דירוג האג"ח האיטלקי עשוי לרדת שוב במידה ותהיה הידרדרות משמעותית בסביבה הכלכלית או שיתגלו קשיים בהטמעת הרפורמות הכלכליות במדינה", לשון הודעת מודי'ס הלילה. נציין כי הממשלה האיטלקית מקיימת מדיניות צנע בהתאם למתווה המוסכם לפתרון המשבר באירופה, ורק בתחילת החודש הכריזה על הרחבה למדיניות זו, אשר כוללת קיצוצים נוספת בכ-4.5 מיליארד אירו ב-2012.

עוד הזהירו בסוכנות הדירוג כי במידה והממשלה האיטלקית תתקשה למחזר לבד את חובותיה ותזדקק לסיוע, "דירוג החוב האיטלקי עלול לרדת משמעותית".

לסיום, ציינו במודי'ס את שתי הבעיות המרכזיות של איטליה: הצמיחה, שצפויה להיוותר שלילית גם השנה, ולהתכווץ בכ-2% לאורך שנת 2012; ומחזור החובות, בעוד הממשלה האיטלקית תידרש לפרוע אג"ח מול נושיה בכ-415 מיליארד אירו (506 מיליארד דולר) בשנים 2012-2013.