שרה נתניהו: לא הערנו לליליאן פרץ על הג'וקים במקלחת

(עדכון) - רעיית רה"מ שרה נתניהו העידה במסגרת התביעה שהגישה נגדה עוזרת הבית ליליאן פרץ, בטענה כי התעמרה בה וקיפחה את זכויותיה ■ לדברי נתניהו, לפרץ היה מזג סוער, והמשפחה חששה להתעמת עימה: "לא היינו השולטים בבית"

"כשראינו הרבה ג'וקים מתים במקלחות, מאחר שראינו את המזג של פרץ, אמרתי שעדיף לא לדבר. לא היינו החזקים והשולטים בבית. היו לה התפרצויות במשך השנים, והכרנו את המזג החם שלה".

כך העידה היום (א') שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בנוגע לליליאן פרץ, עוזרת-הבית לשעבר של משפחת נתניהו. זאת, במסגרת דיון בתביעה בסך 300 אלף שקל שהגישה נגדה פרץ, בטענה כי היא קיפחה את זכויותיה כעובדת והתעמרה בה.

"הבית היה ריק"

נתניהו, שנחקרה בחקירה נגדית על-ידי בא-כוחה של פרץ, עו"ד אסף שרעף, תיארה את שגרת עבודתה של פרץ כעוזרת-בית בבית נתניהו בקיסריה, שם עבדה במשך 6 שנים. "הבית בקיסריה ריק. אין בו אנשים, לכן העבודה בו מאוד מועטה. אני יודעת בדיוק מה צריך לעשות בבית ריק, גם אני כסטודנטית ניקיתי בתים", אמרה נתניהו.

לדברי רעיית ראש הממשלה, גם כאשר התמלא הבית בסופי שבוע באנשים, לא גרם הדבר לעומס עבודה מיוחד על פרץ. "כאשר הגענו לשם, משהו מינימלי לשבת, כי היינו עוזבים אחר-כך, היינו 4 אנשים, ואף פעם לא אירחנו אנשים. אם אירחנו, זה לא היה בבישולים שהיא בישלה. היו פעמים שהגיעו חברים בשבתות להיות אצלנו, הם אפילו לא ראו אותה. אנו תיאמנו מה כל אחד מביא, אפילו אני וחברותיי שטפנו כלים. כך כשפרץ הגיעה בצאת השבת, היא אפילו לא ידעה שהיו חברים", העידה.

נתניהו המשיכה וביקרה את טיב עבודתה של פרץ, וטענה כי פרץ יצאה לחופשות ללא אישורה. "היא מעולם לא ביקשה ממני חופשה אלא הודיעה, ולא משנה אם נוח לנו, או לא נוח לנו, לא התייעצה ולא שאלה. היא אמרה שהיא לוקחת שלוש שבועות ולא הייתה לי ברירה. זה הסגנון", אמרה.

"הכרנו את הטמפרמנט"

עוד טענה נתניהו בעדותה כי לפרץ היה מזג סוער, ובני המשפחה לא העזו להעיר לה על עבודתה. "היו לה התפרצויות במהלך השנים, והכרנו את המזג החם שלה... היחסים בינינו היו בסדר גמור עם אלמנטים של חום. בהחלט הבלגתי, כי היו לה התפרצויות לא נעימות, ואנחנו הבנו שזה המזג", העידה נתניהו.

נתניהו הודתה בעדותה כי אינה יודעת אם פרץ עבדה חלק מהזמן ללא שקיבלה תלושי משכורת. לדבריה, פרץ החלה לעבוד בבית משפחת נתניהו בקיסריה בספטמבר 2003. ואולם, מתלושי השכר שקיבלה פרץ עלה לכאורה כי היא התחילה לעבוד בבית משפחת נתניהו רק בינואר 2004.

כדי לברר את הסתירה שבין התלושים לגירסת נתניהו, נשאלה נתניהו האם ייתכן כי פרץ עבדה ללא שקיבלה תלושי שכר. נתניהו השיבה: "לא יודעת, מאחר שעד רגע זה לא ראיתי את התלושים. אני לא יודעת. אני דיווחתי למזכירת רואה החשבון באשר לסכום ששילמתי בכל חודש".

"בלחץ ובעצבים"

בעדות שנתנה בחודש אפריל השנה במסגרת התביעה, סיפרה פרץ כי בתקופת עבודתה בבית משפחת נתניהו בקיסריה היא הייתה מגיעה לבית מוקדם בבוקר, כדי לעשות דברים לפני ששרה נתניהו תתעורר. "היא כל הזמן אמרה לי 'לא ככה אלא ככה'", העידה פרץ. "העבודה אצל משפחת נתניהו הייתה בלחץ ובעצבים".

עוד אמרה פרץ כי במהלך עבודתה היא התבקשה לבשל בביתה הפרטי ולא בבית משפחת נתניהו. "גז, חשמל, שמן, סירים, מים - הכול היה אצלי. מה, באמת? שאני לא אבשל אצלה בבית, שפיקאסו לא יריח את ריח הטיגונים - ואצלי באבא-סאלי כן יריח", אמרה.

פרץ ציינה כי היא אהבה את בנימין נתניהו ואת הילדים, ושאפילו "חיללתי שבת בשבילם". עם זאת, היא לא חסכה שבטה משרה נתניהו: "הסטנדרטים של גברת נתניהו מצריכים שעות רבות, וכל יום לבוא... בשבת היא משאירה לי רשימות מה לעשות בכל השבוע, כאשר עוד לזה מצטרפים עוד קבלנים. אף אחד לא יכול היה לעמוד בסטנדרטים שלה. עובדת שעובדת אצלה היום באה אליי ובוכה".

"תביעת-סרק מופרכת"

בכתב ההגנה שהגישה טענה שרה נתניהו, באמצעות עו"ד דוד שימרון, כי תביעתה של פרץ היא תביעת-סרק מופרכת וזדונית, וכי כתב התביעה מלא טענות שהומצאו לצורך השעה, ואין בו שום ממש.

"ליליאן פרץ עבדה בבית משפחת נתניהו 6 שנים, משום שקיבלה יחס חם ואוהב... במשך שנות עבודתה נוצרו בינה לבין שרה נתניהו קשרים חמים החורגים מיחסי עובד-מעביד", נטען בכתב ההגנה.