ניטו XV15 - רובוט שואב אבק טוב, אך לא מעולה

לרומבה של iRobot יש סיבה טובה לפחד: Neato הוא המוצר הטוב ביותר שראינו בזמן זה בשוק, אבל עדיין יש צורך בהתקדמות של זמן הניקוי וביכולת שלו להגיע לכל המקומות בבית

רובוטים השואבים אבק הופכים לפופולריים, כאשר מותגי מדבקה ויצרנים זולים רבים נכנסים לשוק. הבעיה עם שואבי רובוט שעולים כמה מאות שקלים (במחירים של ישראל) היא שאיכות השאיבה שלהם כל כך נמוכה, עד שעדיף להשתמש במטאטא. בניגוד אליהם, Neato Robotics הוא מותג אמריקני, שנכנס לישראל במטרה להתחרות ביצרנית אמריקנית אחרת - iRobot, המוכרת את דגמי הרומבה.

שאיבה: יש דגמים שמתהדרים בשאיבה שקטה. הבעיה היא ששאיבה עם רעש נמוך היא לעתים חלשה מדי. ב-Neato החליטו לא לפנות לקטגוריה של אנשים שרוצים לשאוב אבק בזמן שהם רואים טלוויזיה, אלא להציע מוצר רועש מאוד, כמעט כמו טרקטור, אבל מספק איכות שאיבה חזקה. הדעות לגבי ה-XV15 היו חלוקות: בעוד שבבית מסוים הרובוט הפגין ביצועים טובים, והשאיר מעט מאוד נקודות אבק בחדר (פרט לאזורים שאליהם לא הצליח להגיע), בבית אחר ההתרשמות הייתה שונה.

בבית הראשון הסוללה החזיקה לניקוי של סלון גדול ועוד שני חדרים, כאשר בסיום העבודה, בניגוד לרובוטים אחרים, הדגם הזה הצליח ברוב המקרים לחזור לנקודת הטעינה שלו לבד. הבעיה הייתה בבית השני - שם יש יותר ריהוט על הרצפה, שהפריע לרובוט לבצע את העבודה שלו, ויש הרבה פינות וזוויות. הרובוט נתקע במשך דקות ארוכות באותה נקודה, ופעמיים אף הכריז שהוא סיים לנקות. בנוסף, מאחר שהוא יחסית גבוה (קצת יותר גבוה מהרומבה), הוא לא הצליח להשתחל מתחת למזנון הטלוויזיה. בנוסף, העבודה נמשכת זמן רב.

עיצוב: ה-XV15 לא יפה כמו דגמי הרומבה, מצד שני, הנדסת האנוש שלו חכמה יותר מסתם רובוט עגול, כאשר החלק הקדמי של Neato הוא ישר ובכך הוא יכול להגיע למקומות נוספים, שדגמים אחרים מתקשים להגיע אליהם.

ממשק: ל-XV15 אין שלט רחוק, רק כפתור אחד כתום וגדול להפעלה שלו וזהו. אחרי שהרובוט מסיים את העבודה או שהסוללה אוזלת לו באמצע, הוא פשוט יחזור לנקודת ההטענה. ל-Neato יש גם מסך שמציע אופציות נוספות כמו ניקוי מקומי או קביעת תזמון לשאיבה במועד אחר. לנו מאוד הפריע שהחברה לא טרחה לגייר את ממשק המכשיר.

בשורה התחתונה: לרומבה של iRobot יש סיבה טובה לפחד, Neato הוא המוצר הטוב ביותר שראינו בזמן זה בשוק, אבל עדיין יש צורך בהתקדמות של זמן הניקוי וביכולת שלו להגיע לכל המקומות בבית.

מחיר: 2,840 שקל.

ציון: 8.