לקראת האולימפיאדה: יעל ארד משיקה אוטוביוגרפיה דיגיטלית

המדליסטית האולימפית של ברצלונה 1992 השיקה את הספר, אותו ניתן יהיה להוריד בחינם ■ אמרה לרגל ההשקה: "לא הגעתי מבית עשיר, לא זכיתי בקיצורי דרך"

יעל ארד, הספורטאית האולימפית שזכתה במדליה האולימפית הראשונה של ישראל במשחקי ברצלונה 1992 (מדליית כסף), משיקה בימים אלה ספר אוטוביוגרפי, המספר על פריצתה לפסגת הג'ודו העולמית.

הספר, "יעל ארד - המדליה האולימפית הראשונה", יוצא לאור בפורמט דיגיטלי מלא, וכולל בתוכו, לצד הסיפורים הרבים והתמונות מאלבומה האישי, גם קטעי וידאו ייחודיים. הספר הדיגיטלי ניתן להורדה חינם באתר www.yaelarad.co.il.

הספר עוסק רק בסיפורים הקשורים לקריירה הספורטיבית שלה ואינו מהווה ספר אוטוביוגרפי מלא של סיפור חייה.

באחד הפרקים בספר חושפת ארד את רגעי המשבר בקריירה שלה, כשנודע לה על הפציעה הקשה בברך, שלושה חודשים לפני אולימפיאדת ברצלונה. היא מספרת על מלחמתה לא להיכנע ולשוב לכושר שיא כדי לנצח במשחקים האולימפיים: "באותם הרגעים שלאחר האבחנה הכפולה, הרגשתי שחרב עלי עולמי. מפסגת העולם, מועמדת למדליה אולימפית, ספורטאית עטורת הישגים עם בטחון ביכולותיה הרגשתי שהכל התרסק ברגע. אבל כשהתעוררתי מהניתוח אמרתי לעצמי - יעל, יש לך שתי אפשרויות - להמשיך לרחם על עצמך אבל אז עדיף שתפרשי... או לקחת את עצמך בידיים... באותו הרגע נפרדתי מהרחמים העצמיים והתחלתי במסע אימונים מפרך לחיזוק השרירים המקיפים את הברך".

לרגל השקת הספר הדיגיטלי, אמרה היום (א') ארד: "הספר מביא את סיפורה של ילדה רגילה מתל-אביב, שבאה ממשפחה רגילה ללא חיבור מיוחד לספורט בכלל ולג'ודו בפרט. כשאנו צופים בכוכבים ובמצליחנים אנחנו חושבים פעמים רבות שהם עשויים מחומרים אחרים ושלנו הילדים הרגילים אין סיכוי להצליח כמותם. אבל אני גדלתי בבית רגיל לגמרי. לא באתי ממסורת של ספורט או ממדינה עטורת הישגים. לא הגעתי מבית עשיר ולא זכיתי בקיצורי דרך".