רכבת ישראל חנכה את קו ב"ש-ת"א החדש: 55 דקות נסיעה

הקו החדש של הרכבת: במקום שהנסיעה תיארך שעה וחצי בממוצע, היא תימשך 55 דקות בלבד ■ שר התחבורה כץ: "הקו החדש יקרב את הפריפריה למרכז"

מקרבים את הפריפריה למרכז: רכבת ישראל חנכה היום מסילה חדשה, המחברת בין תל אביב לבאר שבע, שתציע נסיעה בין שתי הערים - בפחות משעה. יצויין, כי עד כה נמשכה הנסיעה בין באר שבע לתל אביב כשעה וחצי בממוצע. קיצור זמן הנסיעה מתאפשר הודות לעבודות תשתית שכללו את יישור התוואי והכפלת המסילה, והן מאפשרות העברת מספר גדול יותר של רכבות וקיצור משמעותי של משך הנסיעה.

המסלול החדש נחנך במעמד שר התחבורה ישראל כץ, ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' ומנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר. "שדרוג הקו יקרב את הפריפריה למרכז הארץ וירחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של תושבי הדרום והנגב", אמר השר כץ, והוסיף: "הקו החדש צפוי להעלות את ערך הנדל"ן ביישובים הסמוכים לתוואי הרכבת". שדרוג המסילה כולל 19 הפרדות מפלסיות ועשרות גשרים, כדי לעמוד בכמות הרכבות המתוגברת הצפויה לעבור בקו החדש.

עוד הודיע שר התחבורה, כי פעילותה של הרכבת בקו המדובר תתוגבר ל-24 שעות ביממה, בדומה לקו נהריה-נתב"ג. השר כץ אף ציין כי רכבת ישראל תתגבר בחודשים הקרובים את הקווים המובילים לנמל התעופה - גם בלילות.

מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר אמר כי "רכבת ישראל משיקה הקו המהיר לבאר שבע, פרויקט שהינו בשורה עצומה לתושבי הדרום ושצפוי לחזק את יישובי הדרום ולקרב את הפריפריה למרכז".