74% מהיוונים רוצים לשנות את תנאי הסכם חבילת החילוץ

מהסקר שנערך על ידי מכון MRB עולה שהיוונים תומכים במהלך אפילו אם זה יעמיד בסכנה את חברות המדינה בגוש האירו ■ מסקר אחר עולה שהיוונים לא רוצים עוד העלאת מסים או קיצוצי שכר

סקר חדש שנערך בקרב תושבי יוון מצביע על כך שרוב מוחץ של היוונים רוצים שהממשלה שלהם תדבוק בהבטחות שלה לפני הבחירות ותפתח במשא ומתן חדש עם ה"טרויקה" המורכבת מהאיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית, על תנאי ההסכם לקבלת חבילת החילוץ.

מתוצאות הסקר שנערך על ידי מכון MRB עולה כי 73.9% מהיוונים רוצים שהממשלה תפתח במשא ומתן חדש עם האיחוד האירופי בנוגע להסכם החילוץ ללא קשר להשלכות שיהיו לכך על עתידה הכלכלי של יוון ועל חברותה של המדינה בגוש האירו. יותר מחצי מהמשתתפים בסקר העריכו שיוון, למרות הכל, תישאר בגוש האירו בעוד ש-60.4% העריכו שהלווים הבינלאומיים יתנו ארכה למדינה ליישום תוכניות הצנע שהיא מחוייבת בהם.

בסקר אחר שנערך על ידי מכון Kapa Research נותן תוצאה די דומה לסקר הראשון כשרוב המשתתפים דורשים שממשלתם תפתח במשא ומתן מיידי בנוגע להסכם החילוץ בעוד שיותר מ-90% מהנשאלים טענו שהם מתנגדים בתוקף להעלאת מסים נוספת או קיצוצים בשכר.

שר האוצר היווני החדש יאניס סטורנאראס נפגש ביום שני שעבר בבריסל עם שרי האוצר של גוש האירו והבטיח שמדינתו תעשה כל מה שדרוש ממנה על מנת לעמוד בתנאים של חבילת החילוץ שהקיפה עומד על 130 מיליארד אירו. במהלך אותה פגישה הודה סטוראנאראס כי יוון אכן מפגרת בעמידה ביעדי התוכנית אך הוא הבטיח שבסופו של דבר על התנאים ייושמו.