תערוכה: עיצוב בעידן רפרוף המחשבה

159 בוגרים בשלוש מחלקות מציגים את תמונת עולמם הדיגיטלי-מחאתי-אישי בתערוכת המכון הטכנולוגי בחולון

"האינטרנט הוא מערכת הפרעה. הוא מושך את תשומת הלב שלנו. אנחנו מקבלים את ההפרעות הללו כי כל הפרעה - אימייל, סטטוס, מסרון - מביאה לנו פיסה חשובה של אינפורמציה. 'רפרוף' הוא המצב העיקרי של המחשבה שלנו".

את הדברים המדויקים הללו כתבה ג'ואנה אסרף, בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית ב- HIT, המכון הטכנולוגי בחולון. אסרף הייתה שותפה לעיצוב תערוכת הבוגרים המוצגת בימים אלה וכותרתה: "תערוכה בעידן של עודף מידע וטווח ריכוז קצר".

הפרויקטים שמציגים הבוגרים עוסקים בעולם העכשווי ובסביבת חייהם: סביבתם הפרטית, החברתית והמקומית או סביבתם הווירטואלית-גלובלית. ההבחנה בין השתיים, אגב, הרבה פחות קריטית עבור הסטודנטים בני עידן האינטרנט. הדבר בולט במיוחד בתחום התקשורת החזותית, שעברה באופן גורף לפורמט דיגיטלי-אינטרנטי - יותר מ-90% מהפרויקטים, מעיד ראש המחלקה, המאייר והמעצב תמיר שפר. אם בעבר הציגו לא מעט עבודות עיצוב פיזיות, בנייר או בדפוס, היום מופיעים מרבית הפרויקטים על מסכים, חלקם מלווים באפליקציות להורדה ובאתרי אינטרנט פעילים.

לעומתם, הפרויקטים במחלקה לעיצוב תעשייתי עדיין לא ויתרו על שלב הפרוטוטיפ (ייצור אבטיפוס למוצר פוטנציאלי), שברוב המקרים אינו זוכה למימוש. התערוכה מציגה בתבונה את תמונתו של כל אחד הבוגרים לצד עבודותיו, וכן נקודות בתהליך החקר ולא רק את התוצר הסופי. המגוון רב ומרתק.

חיבור חכם בין פונקציה וצורה

הפרויקט של אוראל בוב מהמחלקה לתקשורת חזותית "מה אכלתי", עוקב אחר תכולת בטנו של הסטודנט במשך שנה שלמה. הוא מציג "חבילת מדיה" מרשימה, הכוללת אתר אינטרנט What-I-8.com, מיצג אינטראקטיבי ובו פיניאטה עצומת מידות, שמתנוססת מעל למאות "מאכלים" עשויים מקיפולי קרטון, אפליקציה שימושית וסיפור אישי מרגש.

חן ביקובסקי מהמחלקה לעיצוב תעשייתי יצרה סדרת מנורות לילה בהשראת ספרי "פופ-אפ". מעבר לעיצוב האסתטי ולגימור הנאה, יופיו של המוצר טמון בחיבור החכם בין פונקציה וצורה - שני מושגי היסוד של עולם העיצוב. רק הדלקת האור בחשיכה (באמצעות לשוניות משיכה, כמקובל בספרי פופ-אפ), מציגה את התמונה המלאה: קרני האייל או זנב הטווס נפרסים במניפת האור.

טל אגא מהמחלקה לעיצוב פנים מציגה הצעה להקמת חממת מעצבים בשכונת ג'סי כהן בחולון. זהו פרויקט אקו-חברתי שבבסיסו מיחזור המרכז המסחרי הישן והפיכתו לסטודיו שיתופי, שיפעל לצד החנויות היותר מצליחות במקום. הפרויקט מכיל מרכיבים של התחדשות סביבתית התורמת ערכים לשכונה, ומאפשרת למעצבים כניסה לעולם המסחרי באמצעות שיתוף בשטחי עבודה ובמשאבים כמו כלי עבודה יקרים, ואף פתרון לדיור בר השגה בקומת דירות סטודיו להשכרה, שתתווסף למבנה.

המכון הטכנולוגי, רח' גולומב 52, חולון, בניינים 6-7. א'-ה' 18:00-22:00, ו' 11:00-14:00, מוצ"ש 20:00-23:00, ללא תשלום. לצד התערוכה חנות למוצרים מיוחדים שעיצבו סטודנטים. עד 26.7