פאבר: נקודת האור היחידה שתייצר ראלי היא הסחורות

בראיון ל-CNBC טען הכלכלן הפסימי כי הפקידים הסינים זייפו את נתוני הצמיחה ומצבה הכלכלי של סין הרבה יותר גרוע ■ עם זאת, הוא עדיין רואה הזדמנויות השקעה בשווקים התנודתיים - הנחושת והזהב

הנתונים הכלכליים שפורסמו לפני מספר ימים העידו כי ענני סערה מאיימים על כלכלת סין, כך טוען הכלכלן הפסימי מארק פאבר בראיון ל-CNBC. עם זאת, פאבר טוען כי נקודת האור היחידה היום בשווקים נמצאת בענף הסחורות.

לפי הכלכלן, שמוכר יותר בשל התחזיות הכלכליות הפסימיות שלו, עדיין קיימות הזדמנויות השקעה בסקטור הסחורות, זאת למרות התנודתיות הרבה שזיעזעה את השווקים וחרף ההאטה הכלכלית בסין, הנחשבת לצרכנית הסחורות הגדולה בעולם.

"קיימת תנודתיות רבה בשווקים ודרוש הרבה אומץ כדי לפתוח פוזיציית שורט", טוען פאבר ומוסיף כי הנחושת והזהב עשויים להיכנס לראלי בקרוב ולכן הוא לא ממליץ לפתוח עליהן פוזיציות שורט. "אני לא מעוניין לפתוח פוזיציית שורט על הנחושת משום שזו סחורה שיכולה להיות תנודתית מאוד בשל מיעוט השחקנים בשוק שעשויים לבצע מניפולציות במחיריה", הוא מציין. "אנו עשויים לראות ראלי במחירי הנחושת והזהב בדיוק בשל סיבה זו".

כאמור, מחירי הנחושת, הזהב והנפט עלו ביום שישי בעקבות פרסום נתוני התמ"ג בסין, שהצביעו על קצב צמיחה של 7.6% ברבעון השני - מתחת לרמת ה-8% ממנה נהנתה סין בשנים האחרונות. בעקבות נתונים אלו, עיני המשקיעים נשואות כעת לעבר ממשלת סין בכוונה לראות האם היא תנקוט במדיניות מרחיבה בקרוב.

אולם, פאבר, ואנליסטים אחרים מאמינים כי נתוני הצמיחה האמיתיים של סין נמוכים בהרבה וכי הפקידים הסינים "דאגו" לפרסם נתונים חיוביים יותר. פאבר פסימי לגבי ההשפעה הרחבה יותר של ההאטה בסין על הכלכלה הגלובלית וטוען כי המשקיעים צריכים לצפות לחדשות שליליות עוד יותר מהכיוון של סין.