מעקב: הווירוס המסתורי ממשיך להשמיד את דגי הכנרת

במשרד החקלאות אמרו שזיהו את הווירוס ועובדים על חיסון לדגי הכנרת. אז אמרו

במוסף G האחרון דיווחנו על הווירוס המסתורי שמשמיד את דגי אמנון הגליל בכנרת. בין השאר נטען שם, שעד היום לא זוהה הווירוס הקטלני ושעוד רחוקה הדרך מפיתוח תרכיב חיסון. זאת, בניגוד לדברים שאמר מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת לפני חצי שנה: "הצליחו לשים יד על הנגיף וזיהו אותו", אמר אז, "כרגע בשירותים הווטרינריים יושבים על בניית תרכיב כדי למגר את הנגיף".

כאשר G טען בפני ישי ומשרד החקלאות שהדבר איננו נכון, הם התעקשו על הגרסה והגיבו כך: "הנגיף אכן בודד וזוהה במעבדות השירותים הווטרינריים, ובשיתוף עם מדענים מובילים ממוסדות מחקר בישראל ובעולם, הם פועלים לפיתוחם של אמצעים למניעת המחלה או זנים בעלי עמידות למחלה".

את המאמץ המדעי בשירותים הווטרינריים מוביל ומרכז ד"ר אבי אלדר. ביום שני השבוע, בקיבוץ עין-גב, נערך דיון על המצב החמור בכנרת. ד"ר אלדר סיכם את הרצאתו כך: "במערכת יש נגיף. הנגיף לא מוכר, לא בארץ ולא במעבדות בחו"ל. יש לנו קשיים טכניים גדולים ביצירת כלי אבחוני של זיהוי, וכרגע אין כלי אבחון. רק כשנדע יותר נוכל לייצר כלי מתאים לטיפול בבעיה". הקוראים מוזמנים להחליט בעצמם לאיזו גרסה הם מאמינים.