אל-אריאן: ברננקי וה'פד' מסבים נזק היקפי לכלכלת ארה"ב

מנכ"ל קרן האג"ח פימקו, מוחמד אל-אריאן, מעריך כי ה'פד' ינקוט בסופו של דבר בצעדים מוניטאריים נוספים בכדי לאושש את הצמיחה ■ לדבריו, הדבר לא יועיל "אם הפוליטיקאים ימשיכו שלא לפעול"

לפדרל ריזרב בארה"ב אין כל ברירה, אלא לשקול שורה של צעדים מוניטאריים נוספים - בייחוד, רכישה נוספת של אג"ח, הארכת תקופת הריבית האפסית, ואפילו צעדים אגרסיביים יותר - כך סבור מוחמד אל-אריאן, מנכ"ל קרן האג"ח פימקו, במזכר עדכני ללקוחותיו.

"הפדרל ריזרב נמצא בדילמה רצינית", אמר אל-אריאן. "אין לא לו אלא לשקול תמריצים נוספים. אולם, לעשות יותר מהקיים ("more of the same") לא יועיל במיוחד, במיוחד אם הפוליטיקאים ימשיכו שלא להגיב".

אל-אריאן ציין כי היתרונות של הקלות מוניטאריות נוספות בארה"ב מתגמדים לאור "הנזק ההיקפי המשתקף מהסביבה הכלכלית בארה"ב בכלל והצעדים של ה'פד' בפרט".

דבריו של אל-אריאן נאמרים כאשר ברקע גם גולדמן זאקס ודויטשה בנק הורידו את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגדולה בעולם.

כאמור, צוות האנליסטים של בנק ההשקעות גולדמן סאקס, בראשו עומד האנליסט ג'אן האציוס, חתך את הערכותיו המוקדמות לגבי שיעור הצמיחה של ארה"ב ברבעון השני. כעת, מעריכים האנליסטים כי התמ"ג ברבעון השני יצמח ב-1.1%, לעומת הערכתם המוקדמת שעמדה על 1.3%.

ג'וזף לאבורגנה, כלכלן בכיר בדויטשה בנק, הפחית גם הוא את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב לרמה של 1% ברבעון השני, לעומת הערכתו המוקדמת שעמדה על 1.4%. בתוך כך, אסתר ג'ורג', יו"ר שלוחת ה'פד' בקנזסס הודיעה אמש כי סביר להניח שכלכלת ארה"ב לא תצמח יותר מ-2% ברבעון השני, כך מדווחת סוכנות "בלומברג".