זה שהולך וזה שבא: ארגון העיתונאים הצטרף למועצת העיתונות

זאת 3 שבועות לאחר שאגודת העיתונאים בת"א הודיעה על פרישתה מהמועצה

זה שהולך וזה שבא: 3 שבועות לאחר שאגודת העיתונאים בתל-אביב הודיעה על פרישתה ממועצת העיתונות, הודיע היום (ה') "ארגון העיתונאים בישראל", הנחשב לגוף המתחרה באגודה, על הצטרפותו למועצה.

בתום ישיבה סוערת שנערכה לפני 3 שבועות במועצת העיתונות, שבמהלכה הודיעה אגודת העיתונאים כי היא פורשת מהמועצה עקב אי-סדרים כספיים לכאורה בהתנהלותה, קראה נשיאת המועצה, השופטת בדימוס דליה דורנר, לארגון העיתונאים להצטרף לשורותיה.

"ארגון העיתונאים בישראל", שהוקם לפני כ-7 חודשים במסגרת ההסתדרות הכללית, מדווח כיום על כ-1,450 עיתונאים שהצטרפו אליו ממגוון כלי התקשורת.

נשיאת מועצת העיתונות, דליה דורנר, בירכה היום על הצטרפות הארגון, שבו מאוגדים כיום מו"לים, עורכים, עיתונאים ונציגי ציבור, במטרה לבסס אתיקה בעבודת העיתונאי ולהגן על חופש העיתונות.

"ארגון העיתונאים בישראל הוא גוף משמעותי בזירת התקשורת הישראלית, ולכן יש חשיבות רבה להצטרפותם כשותפים במועצת העיתונות", אמרה השופטת דורנר.

במועצת העיתונות מוסרים כי נציגיו של ארגון העיתונאים יתמנו כבר בתקופה הקרובה למוסדות מועצת העיתונות, לצד נציגים ותיקים של קטגוריית העיתונאים בנשיאות ובמליאת המועצה.

יש לציין כי בישיבה של הנהלת אגודת העיתונאים, שהתקיימה בשבוע שעבר, החליטו החברים להשהות את פרישתם ממועצת העיתונות עד לבירור תלונותיהם על אי-סדרים כספיים. במועצת העיתונות מיהרו להגיב ואמרו כי לצערם הפרישה כבר נכנסה לתוקף, ודרשו מהאגודה לסלק את חובה למועצה בגובה 20 אלף שקל.