אהוד ברק: "נפילת אסד קרובה; נצטרך לשקול לתקוף"

(עדכון) - שר הביטחון מביע חשש מזליגת מצבורי נשק מסוכנים מסוריה לחיזבאללה ומודה: "הנחיתי את צה"ל להתכונן למצב שבו נצטרך לשקול אפשרות לבצע תקיפה" ■ "אל-ערבייה": אסד מוכן לעזוב את סוריה

על רקע הדיווחים לפיהם הביע בשאר אסד את נכונותו לרדת בהסכמה משלטונו, מעריך שר הביטחון אהוד ברק כי נפילת משטרו קרובה מתמיד. בראיון מיוחד ל"אולפן שישי" בערוץ 2אמר ברק: "המשטר חטף מהלומה אדירה מתחת לחגורה השבוע. האנשים הכי קרובים לנשיא מתו נהרגו וכמובן שגם זה לא הסוף, מדובר בתחילת הסוף או בסוף של תחילת הנפילה".

בנוסף, טוען ברק שהפלת אסד תפגע באופן קשה גם במה שהוא כינה "ציר רדיקלי": "איראן וחיזבאללה הן היחידות שתומכות באסד".

מאידך, ישנו חשש בישראל שהפלת המשטר תסייע לחיזבאללה לשים את ידה על מצבורי נשק מסוכנים. "יש בסוריה מערכות נ"מ מתקדמות, טילי קרקע-קרקע מתקדמים ואלמנטים של נשק כימי. הנחיתי את צה"ל להתכונן למצב שבו נצטרך לשקול אפשרות לבצע תקיפה", הוסיף ברק.

לאחר שצבא המורדים בסוריה הצליח לתפוס את השליטה במעבר הגבול שבין סוריה לטורקיה, מצטטת היום (ו') רשת אל ערבייה את שגריר רוסיה בצרפת, אלכסנדר אורלוב, אשר אמר כי "אסד מוכן לעזוב את תפקידו 'באופן מכובד'".

זאת, לאחר דיווחים הלילה כי המורדים בסוריה השתלטו על מעבר הגבול הנמצא צפונית-מזרחית לדמשק. במקביל, התקבלו דיווחים מגורמים עירקים על כך שגם חלק ממעברי הגבול לארצם נשלטים כעת בידי המורדים.

על פי הדיווחים, צבא המורדים בשלטונו של בשאר אסד הצליח לתפוס את השליטה במעבר הגבול הטורקי לאחר מהלומות שנמשכו מול צבא אסד במשך כעשרה ימים. המורדים הצליחו להשתלט על בניין המכס, וכן על מבנים המשמשים את רשות ההגירה הסורית.

במקביל, גורמים בממשל העירקי מדווחים כי צבא המורדים בסוריה הצליח להשתלט על כל מעברי הגבול לארצם. לדבריהם המורדים הוציאו להורג 21 חיילים מצבא אסד בעת ההשתלטות על המעברים ואף הניפו את דגלם במעברי הגבול.