הערכות: התמ"ג בסין יירד ל-7.4% "בלבד" ברבעון השלישי

סונג גוקינג, חבר הוועדה המוניטארית של הבנק המרכזי בסין, הזהיר מהמשך ההאטה בצמיחה בפורום כלכלי בבייג'ינג ■ גוקינג: "אין לשלול תקופה קצרה של דיפלציה במדינה"

ההאטה בכלכלת סין עלולה להימשך לאורך השנה כולה, כאשר הצמיחה במדינה ייתכן ותרד לרמה של 7.4% (שנתי) ברבעון השלישי של השנה - כך מעריך יועץ כלכלי בבנק המרכזי בסין, לאחר שסין הציגה צמיחה של 7.6% "בלבד" ברבעון השני של השנה.

סונג גוקינג, היועץ המדובר, הצטרף לאזהרותיו של ראש ממשלת סין וון ג'יבאו כי נדרשות "התאמות" ורפורמות במדיניות הכלכלית בסין, בכדי למנוע את המשך ההאטה במדינה. בנוסף, ציין גוקינג כי לא ניתן לשלול "תקופה קצרה" של דיפלציה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

גוקינג הוא חבר בוועדה המוניטארית של הבנק המרכזי בסין, והוא מכהן בה מטעם האקדמיה בסין - את דבריו, אשר התפרסמו הלילה (א') בסוכנויות התקשורת הזרות, אמר גוקינג בפורום כלכלי בבייג'ינג.

כלכלת סין, נזכיר, התרחבה בכ-7.6% ברבעון השני - האטה משמעותית לעומת צמיחה של 8.1% ברבעון הראשון של השנה וצמיחה של כ-8.9% ברבעון הרביעי של 2011. הנתונים הגבירו את החשש כי הכלכלה נמצאת לקראת "נחיתה קשה", בעוד ראש הממשלה ג'יבאו צוטט בסוכנות Xinhua כי ההתאוששות במדינה אינה מספקת.

"ההאטה בצמיחה עלולה להחריף במחצית השנייה של השנה אם המנהיגים בבייג'ינג לא יהיו החלטיים בנוגע לצעדי ההידוק הפיסקאלי והמוניטארי בהם יש לנקוט כדי להשיג אפקט על הכלכלה", סבור לו טינג, כלכלן בבנק אוף אמריקה בהונג קונג.

להערכתו, על הממשלה להשיק תמריצים בשווי של 1% מהתוצר בסין - קרי, בהיקף של 470 מיליארד יואן (74 מיליארד דולר), וזאת "כדי למלא את החלל שנוצר בכלכלה על רקע ההאטה ביצוא ובהשקעות".