ב-NBA נכנעו ללחץ הכלכלי: יאפשרו פרסום על חולצות השחקנים

לראשונה בהיסטוריה אושרו תקנות שיאפשרו פרסום על חולצות המשחק, החל מעונת 2013/14; הערכות: יכניס לקבוצות כ-100 מיליון דולר

אחרי שנים של לחצים מצד בעלי הקבוצות, הודיעה הנהלת ה-NBA כי היא מאשרת לפרסם חסות מסחרית על חולצת המשחק. המהלך ייכנס לתוקף החל מעונת 2013/14 ועל-פי הערכות של ראשי הליגה יכניס ל-30 הקבוצות סכום כולל של כ-100 מיליון דולר בעונה.

עד היום סירבה הליגה לאפשר נוכחות מסחרית על חולצות השחקנים, כאשר הלוגו היחיד היה של אדידס, חברת ההלבשה של הליגה. אלא שלאור המצב הכלכלי של הקבוצות שהביא לכך שכמחצית מהן מסיימות עונה בהפסד תפעולי, ובנוסף ההכרה בכך שחסות החולצה הפכה בכדורגל האירופי לגורם המסחרי הכי משמעתי בהכנסות של קבוצות מפרסום - ב-NBA החליטו לשנות גישה. עם זאת, עדיין מדובר בפרסום מינורי באופן יחסי: הגודל של החסות יהיה אחידה בין הקבוצות בליגה ויוגבל ל-2.5 על 2.5 אינץ' - קטן הרבה יותר מהמקובל בכדורגל האירופי.

מי שייהנה מהחסות הן, שוב, הקבוצות הגדולות - ניו יורק ניקס, ל.א לייקרס, שיקגו בולס, בוסטון סלטיקס - שמגיעות מהשווקים הגדולים וצפויות להשיג הסכמי חסות גבוהים הרבה יותר.

ה-NBA תהיה הליגה הראשונה בין ארבע הליגות המקצועניות הגדולות (NBA, NFL, MLB, NHL) שתאפשר חסות על החולצה. שתי ליגות שכבר מוכרות חסות חולצה בארה"ב הן ה-MLS וה-WNBA.

בכדורגל האירופי, כאמור, חסויות החולצה הן עניין מפותח. השיאנית מהבחינה הזאת היא הפרמיירליג: על-פי מחקר של חברת Sport+Markt, הכניסה הליגה האנגלית בעונה האחרונה (2011/12) קרוב ל-110 מיליון אירו מחסות חולצה ראשית.