מה מתכננים הספונסרים הגדולים של אולימפיאדת לונדון 2012?

האולימפיאדה מהווה עבור המפרסמים הזדמנות ללכוד את תשומת-הלב של מאות מיליוני צרכנים, והספונסרים כבר מתכננים את מהלכי השיווק הגדולים של השנה

האולימפיאדה היא כבר מזמן לא רק תחרות ספורטיבית: עבור המפרסמים הגלובליים היא מהווה הזדמנות חד-פעמית ללכוד את תשומת-הלב של מאות מיליוני צרכנים, והספונסרים הגדולים כבר מתכננים את מהלכי השיווק הגדולים ביותר של השנה. קבלו הצצה אל תוכניות השיווק של הספונסרים הגדולים של לונדון 2012.

קוקה-קולה: מחפשים את הקצב

קוקה-קולה היא אחת מנותנות החסות הוותיקות של המשחקים האולימפיים. בחודש האחרון פורסם כי למרות הביקורת מצד ארגוני בריאות הוחלט להאריך את הסכם החסות בין הצדדים, וענקית המשקאות תמשיך לתמוך בתנועה האולימפית לפחות עד שנת 2020.

ההחלטה של הוועד האולימפי לא התקבלה בקלות, וקוקה-קולה קיבלה לא מעט תקשורת שלילית בחודשים האחרונים על רקע הניסיון שלה להתחבר לערכים ספורטיביים ובריאותיים.

לקראת לונדון 2012 משיקה החברה את קמפיין "Move to the Beat" המיועד לקהל בני-הנוער בכל העולם. במסגרת הקמפיין, שכולל פעילות נרחבת בניו-מדיה, המוזיקאי והמפיק המוזיקלי מארק רונסון תר את העולם בחיפוש אחר "הקצב הנכון".

בארה"ב רוכבת קוקה-קולה על גלי הפטריוטיות, והיא אחת התומכות העיקריות במשלחת האולימפית האמריקנית. החידוש לקראת לונדון 2012 הוא ניסיון ליצור תקשורת ישירה בין הספורטאים לבין הצרכנים באמצעות במדיה החברתית.

לצערה של החברה, דווקא הקמפיין הראשון בסדרה, בכיכובה של המתעמלת שון ג'ונסון, הפך ללא רלוונטי, לאחר שג'ונסון הודיעה במפתיע על פרישה זמן קצר לפני היציאה לאולימפיאדה.

בנוסף, קוקה-קולה תשיק שעשועונים אינטראקטיביים נושאי פרסים עבור הקהל ועמוד אוהדים לתמיכה במשלחת האמריקנית למשחקים.

מקדונלד'ס: מתחברים לתחושות

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס עמדה בחודשים האחרונים בלב מחאה ציבורית על כך שהיא אחת מנותנות החסות הגדולות ביותר של המשחקים האולימפיים. למרות שיו"ר הוועד האולימפי, ז'ק רוג', אמר כי יש לשקול את הנושא, הצדדים דווקא ימשיכו את ההתקשרות גם באירועים הבאים.

בניסיון להילחם בדעות המאשימות אותו בעידוד השמנת יתר בקרב ילדים, השיק תאגיד המזון המהיר קמפיין בשם Champion of Play, העושה שימוש בספורטאים מובילים שיופיעו באולימפיאדה, ביניהם הכדורסלנים לברון ג'יימס ולואל דנג, על מנת לעודד פעילות ספורטיבית בקרב ילדים. כמו כן מפעילה מקדונלד'ס את המסעדה הגדולה ביותר בתחומי הכפר האולימפי בלונדון.

במקביל עלה גם קמפיין הממחיש את התגובות השונות של הצופים במשחקים תחת הסיסמה "We all make the games". המטרה היא לחשוף את התחושות של כל מי שמעורב במשחקים, כולל המארגנים, העובדים וצוות המתנדבים באירוע. המודעות והסרטונים כוללים אנשים במצבים שונים כשהמצלמה מתמקדת בתגובות שלהם בזמן הצפייה.

בנוסף, גולשים מרחבי העולם יוכלו להעלות לעמוד הפייסבוק הייעודי תמונות שלהם כשהם חווים את האולימפיאדה. התמונות הטובות יופיעו על שילוט חוצות של מקדונלד'ס בבריטניה.

פרוקטר אנד גמבל: אין כמו אימא

בשנה שעברה חתמה פרוקטר אנד גמבל על חוזה מתן חסות למשחקים האולימפיים לעשר השנים הבאות. המשחקים בלונדון הם ההזדמנות הראשונה של החברה להוציא את החוזה אל הפועל.

מארק פריצ'רד, מנהל המיתוג הגלובלי של החברה, הגדיר זאת כ"קמפיין הנרחב והשאפתני ביותר של פרוקטר אנד גמבל מאז הקמתה". מסע הפרסום יקיף 34 מותגים של החברה המשווקים ב-73 מדינות.

התאגיד יפנה בקמפיין בעיקר אל ציבור האימהות ויכלול גם סרטון וידיאו ויראלי בשם The Best Job. הסרטון, שכבר הוגש לשיפוט בפסטיבל קאן האחרון, זכה לאהדה גדולה מהשופטים וקטף אריה זהב.

ויזה: רגעים מהעבר

התוכנית השיווקית של ויזה עבור האולימפיאדה בנויה סביב הרעיון שלצרכנים יש כוח לחולל שינוי. מסע הפרסום שלה, החובק 70 מדינות, מציג תיעוד של רגעים בלתי נשכחים בהיסטוריה של המשחקים האולימפיים.

שחקן הקולנוע מורגן פרימן נשכר לקריין את התשדירים, בהם הוא קורא לצופים "להצטרף לתרועת האוהדים העולמית". מעריצי

החברה בפייסבוק יוכלו להעלות לעמוד שלה טקסטים, צילומים וסרטוני וידיאו שהם יצרו במטרה לעודד את הספורטאים האהובים עליהם.

סמסונג: בלוגרים בסמארטפונים

את ההכנות לקראת האולימפיאדה התחילה ענקית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית כבר באפריל, במיזם בשם "הגנום האולימפי" שקישר בין אוהדים לבין ספורטאים.

תחת הכותרת "האולימפיאדה של כולם" מאפשרת סמסונג לצרכנים ליטול חלק במסע הלפיד האולימפי, שבו היא נותנת החסות הראשית.

כמו כן, החברה שכרה את שירותיהם של 75 בלוגרים שיסקרו את האולימפיאדה מנקודת מבטם האישית, באמצעות הסמארטפונים החדשים מתוצרת החברה. לקידום המהלך היא גייסה סלבס מקומיים באנגליה.

ג'נרל אלקטריק: עולים לתודעה

המטרה המוצהרת של ענקית האלקטרוניקה במהלך המשחקים היא לעורר מודעות למותג. החברה נוכחת במספר נקודות מרכזיות במשחקים, אך לרוב היא נותרת מתחת לרדאר של הצופים. במטרה לפתור את האתגר השיווקי השיקה החברה מפה אינטראקטיבית, הממחישה את הפריסה שלה ברחבי הכפר האולימפי, תוך פירוט על הפעילות שלה בכל אתר.

כדי להפוך את המיזם לאינטראקטיבי יותר, השיקה החברה גם משחק טריוויה נושא פרסים.

אסטרטגיית השיווק של החברה לקראת האולימפיאדה ממוקדת כאמור בתחום הדיגיטל, והיא כוללת גם אפליקציה בפייסבוק בשם Healthy Share, המאפשרת למשתמשים לשתף את החברים שלהם ברשת החברתית בהתקדמותם באימוץ הרגלי תזונה נכונה והתעמלות.

ג'נרל אלקטריק תשיק גם מסע פרסום טלוויזיוני שיתמקד בתחום הבריאות ויציג לקהל הצרכנים את היקף השימוש הנרחב במוצריה, דוגמת מכשירי הדמיה, במוסדות רפואיים.

הקמפיין הראשון בסדרה עלה ברכבת של לונדון, כאשר 3 קרונות נצבעו בלוגו של החברה. הקמפיין כולל גם שלטים על כ-100 קווי אוטובוס בבירה האנגלית.

אומגה: שיתוף-פעולה עם "הרולינג סטונס"

יצרנית השעונים אומגה מחזיקה בתואר "מודדת הזמנים הרשמית" של האולימפיאדה, והלוגו שלה מתנוסס בכל ענפי הספורט המדידים.

החברה הפיקה מספר תשדירי פרסומת חדשים לכבוד המשחקים האולימפיים, בהם משמשים מוצריה כמודדי הזמן הרשמיים בתחרויות.

מרבית התשדירים מציגים את קולקציית השעונים שהיא השיקה לכבוד המשחקים האולימפיים, אולם גולת הכותרת היא תשדיר בן דקה אחת, בו נראים הספורטאים מתחממים לקראת הרגעים המכריעים בקריירה שלהם, כשברקע נראים השעונים של אומגה מתקתקים לאיטם.

השיר המלווה את הפרסומת הוא הלהיט "Start Me Up" של להקת "הרולינג סטונס", ובסופו מוצגת הכיתובית 'אומגה - מודדת הזמן של 25 אולימפיאדות".