"אנו במחזור דובי - צפו למותו של שוק המניות כמו ב-1979"

דויד רוזנברג, אסטרטג השקעות ב-Gluskin Sheff, שולל לחלוטין את כתבת ה"ניו יורק טיימס" מסוף השבוע, שם צופים כי הדאו ג'ונס יזנק ל-20,000 נק' ■ מזהיר: "ההיסטוריה מלמדת אותנו אחרת"

דויד רוזנברג, אסטרטג השקעות ב-Gluskin Sheff, התייחס היום (ג') במזכר ללקוחותיו לכתבת ה"ניו יורק טיימס" מסוף השבוע האחרון, לפיה מדד הדאו ג'ונס יזנק לרמה של כ-20,000 נקודות - זינוק של 60%.

המאמר ב"טיימס" מתייחס לתחזותיו של סת' מאסטרס, מנהל השקעות ב-Bernstein Global Wealth Management, בעוד רוזנברג הנוקט בגישה דובית, סבור כי התחזית מופרכת: "מנקודת מבט היסטורית, תקופות דוביות בשוק לא מסתיימות בדרך כלל כשהדאו ג'ונס נמצא על 20,000 נקודות, אלא להיפך", סיכם.

"זה מדהים כיצד אנשים עדיין מאמינים במניות לטווח הארוך, אולם השורה התחתונה היא שמאז אביב 2009 ועד אביב 2011 שוק המניות הכפיל את עצמו, בעיקר לאור תיקון חדות במניות הפיננסיים אשר תמחרו חדלות פירעון בזמן המשבר של 2008", ציין רוזנברג.

לדבריו, המחזור קיים מזכיר "באופן קלאסי" את שוקי המניות בשנים 1933-1936, "אז השווקים זינקו לרמות שיא אליהן לא הגיעו מאז. השפל הגדול הסתיים בפועל רק עשור מאוחר יותר, והמחזור השורי הבא לא החל לפני 1954", הוא ציין.

מנקודת מבט היסטורית, מסביר רוזנברג, "תקופות דוביות לא מסתיימות כשהדאו ג'ונס ב-20,000 נקודות, אלא להיפך - עם כותרות כמו 'מותו של שוק המניות' בשער של ה'ביזנס וויק' (BusinessWeek) ב-1979. ההיסטוריה של התקשורת, השוגה בהערכת השווקים - מדברת בעד עצמה".