דריכות באירופה: נציגי ה"טרויקה" מגיעים היום ליוון

האם יוון תפרוש מגוש האירו? ■ נציגי קרן המטבע, האיחוד האירופי והבנק המרכזי האירופי יגיעו היום ליוון לטובת בחינת עמידתה של הממשלה ביעדים הפיסקאליים שהוצבו לה

דריכות באירופה כולה: היום נציגי ה"טרויקה" (קרן המטבע הבינלאומית, האיחוד האירופי והבנק האירופי) מגיעים לביקור ביוון, במטרה לבחון את עמידתה של הממשלה המקומית ביעדיה הפיסקאליים.

באם יוון תעמוד ביעדיה, יימסר לה נתח נוסף במסגרת חבילת החילוץ השנייה שלה - בהיקף כולל של 130 מיליארד אירו. הנתח, אשר צפוי להסתכם בכ-30 מיליארד אירו, חיוני לממשלה היוונית, שבלעדיו עלולה לפשוט את הרגל כבר בסוף החודש.

ב"טרויקה" מעריכים כי הממשלה היווונית תזדקק לסיעו נוסף בהיקף של 10-50 מיליארד אירו בכדי לעמוד היעדים התקציביים שהוצגו לה - הכוללים הורדת החוב לכ-120% מהתוצר עד שנת 2020, אולם נראה כי מדינות רבות באירופה לא מוכנות יותר "לתת כתף" ליוון, ולערוב להלוואות נוספות למדינה.

"משלחת של הקרן תחל דיונים עם רשויות המדינה ב-24 ביולי, בנוגע לדרך להחזיר את התוכנית הכלכלית היוונית, שנתמכת על ידי הקרן - למסלול", כך אמר דובר הקרן ביום שני, לאחר דיווחים בעיתון "דר שפיגל" כי הקרן שוקלת להפסיק ולתמוך ביוון.

"הקרן תומכת ביוון בהתגברות שלה על הקשיים הכלכליים אותם היא חובה", סיכם.