השיחה: סטנלי פישר משלב תרבות ופוליטיקה

מי הגיעו לרב-שיח והצגה בכנסת? ■ המיליונרים מתכוננים לאולימפיאדה ■ וגם: יוני איזקוב ממונה לקונסול של כבוד

במהלכו של יום פוליטי סוער במיוחד אתמול (ב'), שבו לא היה ברור האם פורשי קדימה ילכו יחד עם הליכוד או לא, הועלתה ההצגה "הילכו שניים יחדיו" באודיטוריום שבכנסת, במעמד נשיא המדינה שמעון פרס. ההצגה, מאת א.ב. יהושע, עוסקת במפגשים בין דוד בן-גוריון וזאב ז'בוטינסקי בשנות ה-30 של המאה הקודמת והשפעתם על המחלוקת בין ימין ושמאל בארץ, השפעות אותם ניתן לחוש גם כיום.

א.ב. יהושע ראובן ריבלין שלמה אבינרי שמעון פרס / צילום: דוברות הכנסת
 א.ב. יהושע ראובן ריבלין שלמה אבינרי שמעון פרס / צילום: דוברות הכנסת

א.ב יהושע, ראובן ריבלין, שלמה אבינרי והנשיא שמעון פרס

מדובר בהפקה משותפת של תיאטרון הקאמרי תל-אביב ואנסמבל הרצליה, בבימויו של עודד קוטלר. בתום ההצגה נערך רב-שיח בהנחיית פרופ' שלמה אבינרי. עם או בלי קשר לאירועי יום אתמול בביצה הפוליטית שלנו יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר כי הוא מתגעגע לימים בהם מנהיגים התווכחו על אידיאולוגיות. נצפו בקהל: בני משפחות בן-גוריון וז'בוטינסקי, השרים אהוד ברק, משה יעלון, דן מרידור, יעקב נאמן, ישראל כץ, בני בגין, לימור לבנת, אורית נוקד ושלום שמחון.

יצחק ומירי נבון / צילום: דוברות הכנסת
 יצחק ומירי נבון / צילום: דוברות הכנסת

יצחק ומירי נבון

עוד נכחו: חברי כנסת רבים בהווה ובעבר, נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס ורעייתו וכמעט כל שופטי בית המשפט העליון בהווה, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ורעייתו רודה, נשיא המדינה לשעבר יצחק נבון ורעייתו מירי, נשיאי בית המשפט העליון לשעבר דורית ביניש, אהרן ברק ומאיר שמגר, יו"ר הכנסת לשעבר שבח וייס, בכירי תיאטרון הקאמרי ובראשם המנכ"ל נעם סמל והמנהל האומנותי עמרי ניצן, רבים מחברי הנהלת התיאטרון וחבר-הנאמנים, ראשי הסתדרות הסטודנטים הארצית ומועצת התלמידים הארצית, חיילים ועוד.

גאווה לאומית

תלמידי כיתה ט' מבית-הספר "גוונים" בראש-העין זכו במקום השני בתחרות בינלאומית של ארגון "יזמים צעירים", שנערכה בבוקרשט, רומניה. "יזמים צעירים" הוא ארגון בינלאומי הפועל ב-102 מדינות. בישראל מאומץ הארגון מיום היווסדו, לפני 20 שנה, על-ידי בנק לאומי. קבוצת "מפרש" מראש-העין פיתחה, ייצרה ומכרה את ה"בצקלו": מערוך שמפזר קמח בצורה אחידה. הקבוצה נבחרה לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית בה השתתפו קבוצות יזמים צעירים מ-34 מדינות מרחבי אירופה. למקום הראשון הגיעו נערים מאירלנד שהמציאו תוכנה מיוחדת ללימוד שפת הסימנים. בין הנוכחים בתחרות היו גם: מנפרד ראוכברגר משנה למנכ"ל לאומי רומניה, יהודה ברגר ראש ענף בכיר לקשרי חוץ בלאומי, אורי ילוז מנכ"ל יזמים צעירים ישראל ודן בן-אליעזר, שגריר ישראל ברומניה, שהגיע מלווה ברעייתו ושיבח את הנערים על הכבוד הגדול שהביאו לישראל.

רפאל על קו ז'נבה-ראשון-לציון

רונית רפאל השיקה השבוע את המרכז השמיני שלה בישראל - בראשון-לציון. הסניף נפתח בהשקעה של 1.5 מיליון שקל. הסניף משתרע על שטח של 220 מ"ר וממוקם במתחם גן העיר הצופה לפארק. רפאל עצמה שהתכוונה להגיע ארצה לרגל המאורע נאלצה להישאר ברגע האחרון בז'נבה. ייצגו את בעלת הבית בכבוד: אחיותיה גלית רפאל, שתנהל את המרכז החדש, ויפית רפאל מנכ"לית הרשת בישראל. עוד הגיעו להתרשם: הפרזנטורית הוותיקה רובי פורת-שובל והפרזנטורית החדשה נטע גרטי. את החגיגה סיימו המשתתפים במסעדת דיקסי של השף חיים כהן הממוקמת בראשון-לציון.

גלית רפאל / צילום: יוני רייף
 גלית רפאל / צילום: יוני רייף

מרדוק שוב מצייץ: הפעם הוא בעד פיקוח על נשק

איל התקשורת האוסטרלי רופרט מרדוק, שרכש לעצמו מוניטין בתור משתמש נלהב של טוויטר, ניצל את הרשת החברתית כדי להביע את דעתו על הזמינות של כלי נשק בארה"ב, לאחר הטבח בבית הקולנוע בקולורדו בסוף השבוע. "חייבים לעשות משהו בקשר לפיקוח על נשק. מספיק אפילו לדרוש אישור משטרתי לנשיאת נשק שיינתן לכל אחד המעוניין בכך בתנאי שאין לו עבר פלילי או בעיות פסיכיאטריות", צייץ מרדוק, הנחשב למקורב לראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, הידוע בתור אחד המבקרים החריפים של הקלות בה ניתן כיום לרכוש נשק בארה"ב. בציוץ שפרסם מעט מאוחר יותר, כתב מרדוק "אנחנו לא צריכים קלצ'ניקובים כדי להגן על עצמנו. אף אחד לא צריך".

רן אברמסון

קונסול עם כבוד

יוני איזקוב, בעלי חברת הספנות קוראל שירותי ים, מונה לקונסול כבוד של פורטוגל בישראל. המינוי הוענק בטקס במשרד החוץ, בהשתתפות השגריר החדש של פורטוגל בישראל מיגואל דה אלמיידה וראש הטקס במשרד החוץ טליה לדור-פרשר. קוראל מפעילה מזה 30 שנה שירות אוניות סדיר בין נמלי פורטוגל לישראל.

יוני איזקוב מיגואל דה אליידה טליה לדור פישר / צילום: יוסי זמיר
 יוני איזקוב מיגואל דה אליידה טליה לדור פישר / צילום: יוסי זמיר

דה אלמיידה, איזקוב ולדור-פרשר

איזקוב, יליד דרום אפריקה, עלה בגיל 12 לארץ ביחד עם הוריו. לאחר השירות הצבאי סיים תואר ראשון בכלכלה ובמדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. לפני 25 שנה החל לעבוד בחברת קוראל כעובד תפעול בנמל חיפה, עבר את כל תפקידי התפעול, החכירה וניהול האוניות, עד שמונה למנכ"ל החברה. בטקס סיפר איזקוב, כי בפורטוגל קיים עניין רב בחקר אוצרות הים של ישראל וכי בכוונתו להביא לישראל משלחות של אנשי עסקים ובכירי ממשל פורטוגליים.

עמירם ברקת

מתכוננים לאולימפיאדה

העיתון הבריטי "טלגרף" מדווח כי לקראת המשחקים האולימפיים שייפתחו בלונדון בסוף השבוע, מתחילים להתמלא מעגני הספינות בנהר התמזה ביאכטות של עשירי תבל. שניים מכלי השיט הבולטים שעגנו עד עתה בלונדון הם אלו של איל הנדל"ן הבריטי פרנק לואי ושל המייסד השותף של מיקרוסופט פול אלן.

היאכטה של פול אלן חונה בתמזה / צילום: רויטרס
 היאכטה של פול אלן חונה בתמזה / צילום: רויטרס

היאכטה של פול אלן בתמזה

מוקד משיכה נוסף לראשי עולם העסקים יהיה "הוועידה הבריטית להשקעות ומסחר" שתיערך במקביל לתחרויות. בין הבאים לוועידה: יו"ר סוני הווארד סטרינגר, יו"ר גוגל אריק שמידט ומנהלת קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד.

רן אברמסון

מצייצים

LiorSchleien שלושים שנה בפוליטיקה, אפס עשייה והרבה שקרים. צחי הנגבי הוא כמו היריון מדומה: מבטיחים לנו שעוד רגע יוולד משהו גדול, אבל בינתיים כל מה שיש זה בחילה