ביהמ"ש: עו"ד חגי אולמן יחקור את נסיבות קריסת רשת אייס

בכלל זה יחקור עו"ד אולמן את התנהלות בעלי השליטה ■ לאחרונה הוגשה תביעה נגד בעלי אייס, בטענה כי רשלונתם הביאה לקריסתה

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, אילן שילה, מינה אתמול (ב') את עו"ד חגי אולמן, שותף במשרד עורכי הדין יהודה רוה ושות', לחקור את נסיבות קריסת רשת אייס אוטו דיפו, ובכלל זה את התנהלות בעלי השליטה. מינויו של אולמן מוסכם על הצדדים, והוא בא בעקבות הצעת בית המשפט.

בינואר נקלעה אייס להקפאת הליכים, ומונו לה נאמנים - עו"ד אמיר פלמר ורו"ח בועז גזית, שהמליצו לבית המשפט על מכירת הרשת לאלקטרה. במארס אושרה המכירה תמורת 129 מיליון שקל, וכחודש מאוחר יותר הוציא המחוזי מרכז צו פירוק לחברה. בהמשך אושרה מכירת הפעילות והמלאי של סניף רוזנפלד של הרשת לשמואל רוזנפלד.

תביעה ב-25 מיליון שקל

לפני כשבועיים הגישו 7 ספקים של אייס אוטו דיפו, שנקלעה לחובות של יותר מ-450 מיליון שקל ומצויה כיום בהקפאת הליכים, תביעה בסך 25 מיליון שקל, נגד משה גאון (בעל שליטה בחברה ודירקטור בחברה ובחברות מוחזקות שלה) ושלמה זביידה וכן כנגד נושאי משרה בכירים ודירקטורים נוספים ברשת, בהם אבי הוכמן (מנכ"ל החברה ודירקטור בחברות מוחזקות שלה) ורו"ח יצחק פורר (דירקטור בחברה).

זאת, בטענה כי רשלנותם, מחדליהם וחוסר תום-לב בהתנהלותם הביאו להתמוטטות הרשת. בעקבות זאת, נטען, נגרמו לספקים נזקים כלכליים עצומים, כאשר רוב התמורה בעבור המוצרים שסיפקו לאייס ירדה לטימיון.

עו"ד חגי אולמן מסר: "בהתאם להנחיות בית המשפט, אני מתכוון לבדוק לעומק את נסיבות קריסת רשת אייס ולהגיש דוח ראשוני בתוך כחודש וחצי".