פרשת "ניוז אוף דה וורלד": 8 יועמדו לדין; בראד פיט נפל קורבן

מבין האנשים שנגדם יוגש כתב אישום: יועץ התקשורת לשעבר של ר"מ בריטניה ומנכ"לית לשעבר של ניוז קורפ ■ בין הקורבנות בפרשה: אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט

הרשויות באנגליה החליטו להגיש כתבי אישום נגד יועץ התקשורת לשעבר של ראש ממשלת אנגליה דיוויד קמרון והמנכ"ל של חברת ניוז קורפ באשמת פריצה לטלפונים של מספר קורבנות, במה שהפך להיות אחת מההתפתחויות הדרמטיות בפרשה שזעזעה את כל המדינה.

התביעה החליטו להגיש כתבי אישום נגד אנדי קולסון, יועץ התקשורת לשעבר של ראש ממשלת בריטניה הנוכחי בין השנים 2007 ל-2011, ורבקה ברוקס, מנכ"לית חברת ניוז קורפ השייכת למיליארדר רופרט מרדוק. בנוסף לשניהם, יוגשו כתבי אישום נגד 6 עובדים לשעבר בצהובון "ניוז אוף דה וורלד" בחשדות דומים.

"הגעתי למסקנה כי נגד 8 החשודים הללו מבין ה-13 יש מספיק ראיות לסיכוי סביר וריאלי של הרשעה לאחד או יותר מסעיפי האישום", אמרה אליסון לביט, היועצת המשפטית של מנהל הפרקליטות הציבורית באנגליה.

המעורבות של קולסון וברוקס בפרשה הפכה אותה מעוד פרשה שבה מעורב צהובון פריטי לסקנדל פוליטי, שכן על-פי הדיווחים, קמרון מינה את קולסון לתפקיד רק כדי לרצות את הבוס לשעבר של קולסון, רופרט מרדוק. המבקרים של קמרון טענו כי במינוי הזה הראה ראש הממשלה שיקול-דעת לקוי.

נזכיר כי פרשת הצהובון "ניוז אוף דה וורלד" התפוצצה ב-2011, ובעקבותיה נאלץ הצהובון לסגור את שעריו.

עורכים בכירים בעיתון הואשמו כי נהגו לצוטט לשיחות טלפון של אנשים מפורסמים. על-פי התביעה, בין המפורסמים שנפלו קורבן להתנהלות של הצהובון ניתן למצוא את השחקנים ובני הזוג בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי.