לא סיפקתם תנאי מגורים אנושיים לעובדים זרים? תיענשו קשות

ביה"ד הטיל קנס של רבע מיליון שקל על חברת א.פ.י שירותי כ"א, שהורשעה כי העסיקה 11 עובדים זרים ושיכנה אותם במבנה בדרום ת"א שלא היה ראוי למגורים

בית הדין לעבודה שולח מסר ברור לחברות כוח-האדם: אם לא תספקו תנאי מגורים אנושיים לעובדים הזרים שאתם מעסיקים - תיענשו קשות.

שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, דורי ספיבק, הטיל היום (ג') קנס בסך רבע מיליון שקל על חברת א.פ.י שירותי כוח-אדם בענף הבניין, שהורשעה בהעסקת 11 עובדים זרים מבלי שהעמידה לרשותם מגורים הולמים. על בעלי החברה, אורן עמר, הטיל השופט ספיבק קנס בסך 50 אלף שקל.

עוד קבע השופט כי החברה צריכה לחתום על כתב התחייבות להימנע מהעבירות בהן הורשעה למשך 3 שנים ממועד גזר הדין, וכי אם לא תעשה כן ייגזר עליה קנס בסך כ-890 אלף שקל.

גזר הדין ניתן לאחר שנקבע כי העובדים הזרים שוכנו על-ידי החברה במבנה ברחוב צ'לנוב שבאזור התחנה המרכזית בתל-אביב, שלא היה ראוי למגורים.

"התמונות שהוגשו כראיות בתיק הן אמנם צבעוניות, אך אנו ראינו בהן רק שחור, שחור משחור: לכלוך, זוהמה, ערימות זבל, מיטות שבורות, חלונות שבורים, שירותים דוחים ומזהמים, אלתורי חשמל ועוד", כתב ספיבק בגזר הדין בהתייחסו לתנאי מגוריהם של העובדים.

בהתייחסו לפסק דין קודם של בית הדין לעבודה שדן בעניינם של עובדים זרים שהולנו בערימת קרטונים ומשטחי עץ מכוסים ניילונים (פרשת ניר עם), כתב ספיבק: "העובדים כאן לא הולנו בערימות קרטונים ובניילונים, אלא במבנה ברחוב צ'לנוב. ברם, איני שולל על הסף את האפשרות שחלקם לפחות, לו הייתה ניתנת בידיהם הבחירה הקשה והמבזה - היו מעדיפים להתגורר בקרטונים ובניילונים על פני מגורים בתנאים הלא אנושיים בהם התגוררו".