ג'ון פולסון ללקוחותיו: סיכוי של 50% שגוש האירו יתפרק

מנהל קרנות הגידור שגרף רווחים של מאות מיליוני דולרים כאשר הימר נגד השוק ב-2007-8, כעת מהמר נגד גוש האירו וטוען כי האירוע שיוביל להתפרקותו יכול להתרחש ב-3 שנים הקרובות

מנהל קרנות הגידור, המיליארדר ג'ון פולסון שוב "מהמר" נגד גוש האירו. בשיחה שקיים עם הלקוחות שלו, הוא טען כי קיים סיכוי של 50% שגוש האירו יתפרק לבסוף בטווח של 2-3 שנים, כך לפי סוכנות הידיעות "בלומברג" המצוטטת את אחד ממשקיעיו של פולסון.

בשיחה שקיים עם המשקיעים בנוגע לביצועי הקרנות שהוא מנהל, פולסון אמר כי סביר להניח שהאירוע שיגרום להתפרקות גוש האירו יתרחש בתקופה שבין שלושה חודשים לשנתיים וכי הוא צופה שעד אז ההפרשים בין תשואות האג"ח של מדינות גוש האירו יתרחבו.

אולם, כאשר עוקבים אחר תחזיותיו הקודמות של פולסון, ניתן להטיל ספק לגבי האפשרות שהן יתממשו. אומנם פולסון "קנה את תהילתו" גאשר הימר נגד השוק בתקופת משבר החוב ב-2008 ופתח פוזיציות שורט על שוק הנדל"ן שהניבו לו וללקוחותיו רווחים של מאות מיליוני דולרים, אך נראה כי מאז פולסון פשוט לא מצליח "לפגוע".

לפני מספר חודשים פולסון המליץ ללקוחותיו להגביר את החשיפה לזהב אך בתקופה זו הזהב רשם ירידות חדות. יתר על כן, במחצית הראשונה של השנה פולסון רשם הפסדים של 16% באחת מקרנות הגידור הגדולות שלו, תוך שהוא טוען כי יוון תקרוס לכל היותר עד סוף חודש מארס ומטבע האירו לא יאריך ימים.

מעבר לכך, ב"בלומברג" מציינים כי המטרה הראשונית שעומדת בראש מעייניו של פולסון היא שיקום ההפסדים הרבים שצבר ב-2011, כאשר הימר בעד ההתאוששות הכלכלית של ארה"ב. באותה שנה צברה קרן ההשקעות המרכזית שלו Advantage Plus Fund, הפסדים שהסתכמו ב-51%.

לפי הדיווח, בשיחה שקיים עם לקוחותיו, פולסון טען כי הוא צמצם את הסיכונים במספר קרנות שהוא מנהל. כך למשל, בקרנות הגידור המגלמות החשיפה לסיכונים, כגון חדלות פרעון של חברות ומדינות עומדת על 11% בלבד ואילו החשיפה של הקרנות המהמרות על התאוששות כלכלית עומדת על 31%.