מודי'ס הורידה את תחזית הדירוג לקרן חילוץ באירופה

המהלך הינו המשך ישיר להורדת התחזית עבור גרמני בתחילת השבוע ■ במודי'ס טוענים שבמידה ותהיה פגיעה בדירוג האשראי של הכלכלות הגדולות, זה יפגע גם בדירוג של הקרן

יום לאחר שהורידה את התחזית לכלכלות של גרמניה, לוקסמבורג והולנד מ"יציב" ל-שלילי" הודיעה לפנות בוקר סוכנות דירוג האשראי מודי'ס על הורדת דירוג התחזית לקרן החילוץ הזמנית של גוש האירו ל"שלילי" מהדירוג הקודם שעמד על יציב.

ההורדה הזאת הינה המשך ישיר להורדת הדירוג לשלוש המדינות שכן הן מבין הערבות לקרן החילוץ, במיוחד גרמניה שערבה לכ-30% מהסכומים בקרן, האחוז הגדול ביותר. דירוג האשראי של קרן החילוץ עדיין עומד על Aaa.

"השינוי בתחזית עבור קרן החילוץ הזמנית של גוש האירו (ה-EFSF) משקף את ההתדרדרות בתחזית עבור כל המדינות הערבות של חבילת החילוץ שיש להם דירוג של Aaa למעט מדינה אחת - פינלנד שעדיין שומרת על תחזית יציבה", נכתב בהודעה של מודי'ס.

בסוכנות הדירוג ציינו שאחת הסיבות שעלולות להוביל להורדת דירוג עבור קרן החילוץ הינה פגיעה בדירוג האשראי של מדינות כמו גרמניה, צרפת והולנד. בנוסף לכך מציינים במודי'ס שבמידה ותחול ירידה במחוייבות של אחת מהמדינות לקרן החילוץ זה יוביל לפגיעה בדירוג האשראי של הקרן.