דנט: "הדאו ג'ונס יצנח ב-80%; שחזור של שנות ה-30"

מנכ"ל חברת הפיננסים HS DENT, יצא בראיון ל-CNBC בתחזית דובית: יהיו פחות רכישות של בתים, פחות הוצאות. יותר ויותר יחסכו לקראת הפרישה. אין דרך לאושש את הכלכלה באופן הזה"

הארי דנט, מנכ"ל חברת הפיננסים HS DENT, יצא בראיון ל-CNBC בתחזית דובית, תוך שהוא צופה כי מדד הדאו ג'ונס ירד לרמה של 3,000 נקודות - צניחה של 76% לעומת ערכו של המדד כיום.

דנט מתבסס בתחזיותיו על טיעונים דמוגרפיים. לדבריו, ככל שהגידול באוכלוסיה גדול יותר, כך ישנה אוכלוסיה צעירה יותר אשר מבצעת רכישות - מגדילה את הצריכה הפרטית, אשר תומכת בצמיחה ובכלכלה. "בשנות ה-90 ושנות ה-2000 היינו יותר שוריים מכולם, בגלל שהיה כאן דורות ענק של צריכה, מתן הלוואות ופיתוח טכנולוגיות", אמר דנט.

"כעת, המצב הפוך. משנת 2008 ועד 2020, אנו צופים כי ה'בייבי בום' צפוי להיעלם - יהיו פחות רכישות של בתים, פחות הוצאות. יותר ויותר צעירים הולכים לחסוך לקראת הפרישה. אין דרך לאושש את הכלכלה באופן הזה", המשיך.

לטענתו של דנט, הגיוני ב"זמנים נורמליים" לקראת את מדד הדאו ג'ונס מזנק לרמה של 20,000 נקודות, אולם בדיוק כפי שהתפוצצו בועות גדולות בעבר - הוא סבור כי נראה את השווקים קורסים ב-70 עד 80 אחוז.

כשנשאל מתי יפול הדאו ג'ונס לרמה של 3,000 נקודות, השיב: "בעשור הקרוב. הגרוע ביותר יתרחש כשבועת החובות תתמנף עוד יותר. בינתיים הממשלות מנעו זאת על ידי הזרקת כסף למערכת, אולם יש לנו את בועת החובות הגדולה בהיסטוריה - כמו בשנות ה-30".