התמ"ג של בריטניה ירד ב-0.7% ברבעון השני - מעל לצפי

מדובר על הרבעון השלישי ברציפות שבו התמ"ג במדינה מתכווץ ■ בגרמניה ירד מדד אמון העסקים לרמתו הנמוכה מאז מארס 2010 ■ "המשבר באירופה מתחיל להשפיע יותר ויותר על הכלכלה הגרמנית"

יום מדאיג עבור אירופה היה היום עם פרסום נתוני המאקרו החלשים בגרמניה ובאנגליה שהצביעו על כך שהמשבר באירופה פוגע כבר בלב הכלכלות החזקות ביותר ביבשת. שני הנתונים המרכזיים שפורסמו היום היו נתוני התמ"ג של בריטניה לרבעון השני ומדד אמון העסקים של גרמניה לחודש יולי.

נתחיל בבריטניה, שם פורסם הנתון החשוב ביותר והצביע על כך שהמיתון בבריטניה הולך ומעמיק. התמ"ג של הרבעון השני של השנה במדינה ירד ב-0.7% לעומת הרבעון הראשון של השנה אז נרשמה ירידה של 0.3%. הצפי של האנליסטים היה להתכווצות של 0.2% בלבד.

ענף הבנייה במדינה הוא זה שרשם את הירידה החדה ביותר בייצור עם ירידה של 5.9% לעומת הרבעון הראשון של השנה. זאת לאחר ירידה של 4.9% שנרשמה ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון הרביעי של 2011.

בריטניה נמצאת במיתון כבר מאז הרבעון השני של השנה לאחר שבשני הרבעונים שקדמו לו נרשמה צמיחה שלילית בתמ"ג של המדינה. התוצאות של הרבעון השני מצביעות על כך שהמיתון ממשיך להעמיק ועל פי התחזיות המגמה הזאת עלולה להימשך.

נעבור לגרמניה שם פורסם מוקדם יותר הבוקר מדד אמון העסקים לחודש יולי והמדד רשם ירידה חדה מהצפוי. המדד לחודש יולי נקבע על 103.3 נקודות לעומת 105.2 נקודות בחודש יוני כשהצפי היה לירידה לרמה של 104.5 נקודות. המדד, שמבוסס על תשובות מ-7,000 עסקים בתחום הבניה, הייצור והקמעונאות, נמצא ברמתו הנמוכה מאז חודש מארס 2010.

"המשבר באירופה מתחיל להשפיע יותר ויותר על הכלכלה הגרמנית", אמר האנס-ורנר סין, נשיא ה-IFO, המוסד שאחראי על פרסום הנתונים, בהודעה שפורסמה יחד עם פרסום הנתון.