מכה לעשירון העליון: הבריכה במגדל G תיפתח לכלל הציבור

עיריית תל אביב הודיעה לגינדי החזקות כי למגדל G לא תוענק תעודת גמר עד שהבריכה בו תיפתח לכלל הציבור ■ בין דיירי המגדל היוקרתי בת"א: שר הביטחון אהוד ברק ושרי אריסון

לא לעשירים בלבד: האם הבריכה והספא במגדל היוקרה ‏G‏ תל אביב, שהקימה חברת גינדי החזקות, ייפתחו גם לציבור הכללי ולא רק לדיירי הבניין? עיריית תל אביב הודיעה לגינדי החזקות כי לפרויקט לא תוענק תעודת גמר עד שהבריכה תיפתח לכלל הציבור.

במגדל ‏G‏ תל אביב, שהוקם ברחוב אבן גבירול פינת שדרות שאול המלך בתל אביב, נמכרו דירות לשרי אריסון, שרכשה את דירת הטריפלקס בבניין ב-13 מיליון דולר לפני חמש שנים, וכן יו"ר בנק לאומי לשעבר איתן רף ועורכי הדין תמי ויהודה רוה. כמו כן, שר הביטחון אהוד ברק ואשתו נילי פריאל שכרו לאחרונה דירה בת 210 מ"ר באחת הקומות התחתונות במגדל בן ה-27 קומות, בדמי שכירות של 25 אלף שקל לחודש.

בעיריית תל אביב מסרו כי "בהיתר הבנייה לפרויקט קיים תנאי הקובע כי בריכת השחייה וחללי הספא יהוו יחידה מסחרית לכל דבר ולא ישמשו אך ורק את בעלי הדירות. תנאי זה הינו תנאי למתן תעודת גמר. לא תינתן תעודת גמר למבנה, לפני הוצאת רישיון להפעלת בריכה בהתאם לתנאי זה".

בעיריית ת"א הוסיפו עוד: "בהתאם להחלטת הועדה המקומית, חתמה חברת גינדי על כתב התחייבות בו היא מתחייבת כי בריכת השחייה ומתקני וחללי הספא, לרבות שטחיהם המלווים במבנה המסחרי שבמגרש, לא ישמשו אך ורק את בעלי הדירות או בעלי הזכויות אחרים במגרש, אלא יהוו יחידה מסחרית לכל דבר. כאשר יודגש כי יחידה מסחרית הינה פתוחה לציבור. הועדה המקומית לא התייחסה למחירי כניסה, שעות פעילות וכדומה. זכותו של היזם היתה לערער על החלטת הועדה המקומית בעת הוצאת היתר הבנייה בפני המוסדות הקבועים בחוק התכנון והבניה, ומשלא עשה כך, הוא נדרש לקיים את כל תנאי היתר הבנייה. לא יינתן רישיון לפתיחת הבריכה באם לא ימולאו התנאים הללו".

מנגד, בחברת גינדי החזקות, מציינים כי "לפי התב"ע (תוכנית בניין עיר), בריכת השחייה במועדון הדיירים בפרויקט ‏G‏ תל אביב הינה בשימוש הדיירים בלבד. בהתחייבות שניתנה על ידי החברה לעיריית תל אביב דובר על שימוש מסחרי ולא ציבורי בבריכת השחייה, שהינה חלק ממועדון הדיירים ובבעלותם, ואינה נוגדת את היותה בריכה פרטית. הכניסה לבריכה תהיה באמצעות מנוי לחברים בלבד שמחירו ייקבע על ידי דיירי הבניין". ‏