בנק אוף אמריקה: "ה'פד' יכריז על QE3 ב-13 בספטמבר"

האסטרטגית פריאה מיסרה וצוות האנליסטים שלה בבנק צופים: "ה'פד' יפעל כשיהיה ברור שההאטה בצמיחה תימשך, ויאריך גם את תקופת הריבית האפסית עד 2015"

לאור שטף נתוני המאקרו מארה"ב המצביעים על האטה בכלכלה הגדולה בעולם, צפוי הפדרל ריזרב לצאת בתוכנית רכישות אג"ח שלישית (QE3) בספטמבר הקרוב וכן להאריך את תקופת הריבית האפסית במדינה בעוד שנה לפחות - כך מעריכים בבנק אוף אמריקה.

האסטרטגית פריאה מיסרה וצוות האנליסטים שלה מהבנק, פרסמו היום (ה') תחזית לפיה ה'פד' יפעל "כאשר יהיה ברור שההאטה בצמיחה תימשך בארה"ב", וצופים כי הבנק המרכזי יאריך את תקופת הריבית האפסית במדינה (0-0.25%) כבר ב-1 באוגוסט השנה.

זאת, בנוסף להכרזה על תוכנית רכישות אג"ח שלישית, אשר תתמקד באג"ח מגובות-משכנתאות (MBS), בהיקף של 600 מיליארד דולר (לעומת מרבית התחזיות בוול סטריט, שצופים רכישות בהיקף של 500 מיליארד דולר "בלבד"). ההכרזה, חוזים בבנק, תתרחש ב-13 בספטמבר.

עוד צופים בבנק כי ה'פד' יכריז על סיומו של מבצע "אופריישן טוויסט", במסגרתו משנה הבנק המרכזי את תמהיל האג"ח אשר ברשותו - כשהוא רוכש אג"ח ארוכות-טווח ומוכר אג"ח קצרות-טווח, וזאת במטרה ללחוץ כלפי מטה את הריביות על המשכנתאות בארה"ב.