דראגי הציע לנגיד הבונדסבנק: הורדת ריבית ורכישות אג"ח

(עדכון) - ינס וויידמן, נגיד הבנק המרכזי הגרמני, ומריו דראגי שוחחו בטלפון על צעדים אפשריים: הורדת ריבית, רכישות אג"ח וסבב נוסף של LTRO ■ מרקל והולנד: נעשה מה שצריך כדי לשמור על גוש האירו

שורה של דיווחים והתבטאויות של בכירים אירופאיים מקפיצה היום (ו') את המדדים המרכזיים בבורסות אירופה וארה"ב.

על פי אחד הדיווחים, ינס וויידמן, נגיד הבנק המרכזי הגרמני, עורך שיחות עם מריו דראגי, נגיד הבנק המרכזי האירופאי, בנוגע לצעדים שיש לבצע על מנת להוציא את גוש האירו מהמשבר. דראגי הציע הורדת ריבית, רכישות אג"ח וצעד חדש להזרמת הון לבנקים (LTRO), כפי שבוצע פעמיים השנה בהיקף של כמיליארד אירו בסך הכל דובר ה-ECB אמר כי מדובר בהליך נורמלי.

מוקדם יותר קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל ונשיא צרפת, פרנסואה הולנד ערכו שיחת טלפון בנוגע להתפתחויות האחרונות בזירת גוש האירו, והסכימו לעשות כל שביכולתם כדי לשמור על גוש האירו.

הדברים מזכירים את דבריו מאתמול של דראגי, שהתחייב "לעשות הכול" כדי לשמור על האירו. בכנס משקיעים בלונדון אמר דרגי ש"הבנק המרכזי האירופי ייעשה הכול על מנת לשמור על האירו, ותאמינו לי - זה יספיק".

דרגי לא פירט לאילו צעדים הוא מתכוון, אולם בשווקים ישנה תקווה כי הבנק המרכזי האירופי ישוב לרכוש אג"ח ממשלתיות של ספרד ואיטליה בהיקפים גדולים מאוד על מנת להוריד את תשואות האג"ח של ממשלות אלה.

ואכן, העיתון הצרפתי לה מונד דיווח היום כי ה-ECB וממשלות גוש האירו מתכננות מהלך משותף להורדת התשואה הגבוהה על האג"ח של ספרד ואיטליה באמצעות רכישת אג"ח.

בעקבות הדברים הללו קופץ האירו ב-0.7% ל-1.24 דולר, והתשואות על אג"ח איטליה וספרד ל-10 שנים יורדות. התשואה על אג"ח איטליה ל-10 שנים יורדת ל-5.9% ושל ספרד ל-6.7%.