יחודש המו"מ בין הנהלת "מעריב" ועובדי ההפצה

לאחר שעובדי ההפצה של "מעריב" שיבשו את חלוקת העיתון ביום שישי, סיכמו ההסתדרות, ועד העובדים וההנהלה על פתיחה מחודשת של המו"מ ביניהם

שיבושי האספקה של "מעריב" לבתי המנויים ביום שישי נשאו פרי? עובדי ההפצה של העיתון הקפיאו את המשך הצעדים הארגוניים, בתמורה לפתיחה מחודשת של המשא-ומתן עם ההנהלה החל מחר (ב') - כך סוכם בין ההסתדרות, ועד העובדים וההנהלה.

ביום חמישי הודיעו עובדי ההפצה של "מעריב" כי הם צפויים לשבש את ההפצת העיתון, לאחר שההנהלה חזרה בה, לדבריהם, מהתחייבותה להעניק לעובדים פיצויים מוגדלים במקרה של פיטורים.

ברקע ההודעה עומדים החששות של העובדים כי "מעריב" יופץ באופן דיגיטלי, כפי שפורסם בתקשורת, והעובדים יישארו ללא פיצוי הולם.

ואכן, יום למחרת, 950 עובדי מערך ההפצה של "מעריב", המועסקים תחת חברת-הבת של הקבוצה "גל הפצות", שיבשו את החלוקה. מנויי העיתון והחנויות קיבלו ביום שישי רק את עמודי החדשות - ולא את המוספים ושאר חלקי העיתון.

כמה שעות לאחר מכן תקפו ב"מעריב" את ההחלטה, ונמסר כי "הנהלת העיתון רואה בחומרה רבה את הפעולה האלימה של עובדי הפצת המנויים ואת הפגיעה הבוטה שביצעו במקור פרנסתם ובפרי עמלם של מאות עיתונאים ועובדי העיתון".

היום (א'), כאמור החלוקה עברה ללא תקלות או שיבושים, בעקבות הודעת ההנהלה להסתדרות המייצגת את העובדים כי החל ממחר ישובו הצדדים למשא-ומתן.

עם זאת, יש לציין כי היום הודפס העיתון בשני חלקים במקום ב-4 חלקים, כאשר עמודי החדשות אוחדו עם עמודי הספורט, ומוסף "המגזין" ו"ז'ורנל" אוחד עם מוסף "עסקים".

לשער של "מעריב" צורפה היום הודעה מאת ההנהלה: "עקב עיצומים של עובדי ההפצה למנויים, חלו ביום שישי שיבושים קשים בחלוקת מוספי סוף השבוע של 'מעריב' אל המנויים. אנו מתנצלים על אי-הנוחות ועושים כל מאמץ להשבת הפעילות לסדרה. בשל עיצומים אלה, הודפס היום העיתון על תוכנו המלא בשני חלקים...".