סערת מנחם בן: מפגינים שרפו צמיגים מול קול ישראל

מחריפות ההפגנות נגד החלטת רשות השידור לשנות את פורמט התוכנית "סדר יום" ברשת ב' ■ בין המפגינים היום בלטו מיקי חיימוביץ', רני בלייר, דורון צברי ועוד

המחאה נגד הנהלת רשות השידור וקול ישראל עולה שלב: מפגינים שרפו היום (א') צמיגים מול תחנת קול ישראל.

ההפגנות נגד החלטת רשות השידור לשנות את הפורמט של תוכנית הדגל של רשת ב', "סדר יום", התרחבו הבוקר. עשרות אנשים התייצבו היום מול מתחם קול ישראל ברחוב קלמן מגן בתל-אביב, שרפו צמיגים וקראו קריאות בגנות הנהלת רשות השידור.

בין המפגינים היום בלטו מיקי חיימוביץ', רני בלייר, דורון צברי, אסף פרץ, גיל חובב, אלדד יניב וירון טן-ברינק. המפגינים מוחים נגד סתימת הפיות ברשות השידור, לטענתם.

זה השבוע השני של ההפגנות נגד החלטת מנהל קול ישראל, מיקי מירו, ומנהל רשות השידור, יוני בן-מנחם, "לאזן" את השידורים בתוכנית "סדר יום" עם קרן נויבך. בשבוע שעבר הוצמדו לנויבך וענת דוידוף, שמחליפה אותה פעם בשבוע, המזרחן ד"ר מוטי קידר והעיתונאי מאיר עוזיאל - שניהם אנשי ימין - וכן מנחם בן, שידוע בדעות פרובקטיביות והומופוביות, והצהיר בראיון ל"גלובס" כי התוכנית "סדר יום" "מייבשת", וכי הוא מעולם לא האזין לה, למעט פעם אחת שהתייחסה לאמירות נגד הקהילה ההומוסקסואלית, שהביאה לפיטוריו מקשת בשנה שעברה.

עם היוודע דבר ההחלטה "לאזן" את השידורים, גורמים רבים ברשות השידור ומחוצה לה העריכו כי מדובר למעשה בהתנכלות לנויבך בשל דעותיה, שאינן עולות בקנה אחד עם המגמות הפוליטיות של הממשלה.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מצער שאנשים המדברים בשם הפלורליזם, חופש הביטוי וחופש הבעת הדעה, אינם מסוגלים לקבל דעות ועמדות השונות מאלה שלהם. רשת ב' תמשיך לתת ביטוי למגוון הדעות בחברה הישראלית, תוך שמירה על האיזון בשידורים. הנהלת רשות השידור מחויבת לקוד האתי שנקרא מסמך נקדי ופועלת על-פיו".