בעלי המאפיות פועלים להעלאת מחיר הלחם המפוקח

(עדכון) - עם זאת, במשרד התמ"ת הבהירו כי חרף הצהרת הכוונות של בעלי המאפיות לבקש את העלאת מחיר הלחם בפיקוח, טרם התקבלה בקשה בעניין

ראשי המאפיות הגדולות - אנג'ל, ברמן ודגנית-עינת - פועלים במשותף להתייקרות במחיר הלחם המפוקח. העילה להתייקרות היא הנסיקה של עשרות אחוזים במחיר החיטה בעולם.

היום (א') נפגשו ראשי המאפיות והחליטו לצאת בהודעה לתקשורת, ולפיה מחיר הלחם המפוקח צריך לעלות בשיעור של 7%.

הודעה זו באה שבועיים לאחר פגישה שקיימו ראשי המאפיות עם שר התמ"ת, שלום שמחון, ובה הוא התבקש לאשר עלייה של 11% במחיר הלחם המפוקח, כפיצוי על אי-עליית מחיר הלחם בשנת 2010. כעת דורשים ראשי המאפיות התייקרות נוספת של כ-7% ובסך-הכול התייקרות של 18.77% במחיר הלחם.

לדברי יצחק ברמן, בעלי מאפיות ברמן, "על סמך דוחות של 2010 מגיעה לנו התייקרות של 11%, ובמשרד התמ"ת לא רוצים בשלב זה לאשר את ההעלאה הזאת. היינו לפני כשבועיים אצל שמחון. באנו להשמיע לו את המצוקה של המאפיות בשנים האחרונות. הוא הגיב שהוא רוצה לעזור לנו, שהוא לא יכול להעלות את מחירי הלחם, אבל הוא ימצא את הדרך לעזור לנו. הוא עוד לא יודע איך".

לדברי ברמן, המאפיות לא יוכלו לספוג את העליות במחירי התשומות. "התייקרות החיטה והתייקרות הקמח עומדות לפתחנו, ולא נוכל לשאת זאת אם לא יעדכנו לנו את המחיר באופן מיידי. אלה דברים שאין לנו שליטה עליהם, ואנחנו לא יכולים לממן אותם", אומר ברמן.

במשרד התמ"ת הבהירו היום כי חרף הצהרת הכוונות של בעלי המאפיות לבקש את העלאת מחיר הלחם שנמצא בפיקוח - טרם התקבלה בקשה כלשהי בעניין אצל המפקח על המוצרים, דודו שטיינמץ.

במשרד אמרו כי בינתיים "אין כל העלאה במחיר הלחם, וכשתתקבל פנייה מצד המאפיות בבקשה להעלותו, הנושא ייבחן כמקובל במצבים כאלה". ‏