ניצב ניסו שחם שכר את הסנגוריות שייצגו את אולמרט

מפקד מחוז ירושלים המושעה שכר את שירותיהן של עוה"ד נוית נגב, איריס ניב-סבאג וגל הררי-גולדמן ■ חשד: ניהל מערכות יחסים מיניות עם 5 שוטרות

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב ניסו שחם, החשוד בביצוע הטרדות מיניות, מעשה מגונה ובעילה אסורה בהסכמה בשוטרות שעבדו בכפיפות לו, חשוד כי ניהל מערכות יחסים מיניות עם 5 שוטרות, שעבדו בכפיפות לו לאורך שנים רבות.

שחם, שהושעה בשבוע שעבר מתפקידו על-ידי מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, עקב החשדות נגדו, שכר בסוף השבוע את שירותיהן של עורכות הדין נוית נגב, איריס ניב-סבאג וגל הררי-גולדמן ממשרד שינמן, נגב, ניב, כדי שייצגו אותו בחקירה שמתנהלת נגדו.

השלוש, הנמנות עם בכירי הסנגורים בארץ, עוסקות בעיקר בתחום הצווארון הלבן, אך ייצגו בעבר גם את השר לשעבר, חיים רמון, שהואשם בביצוע עבירות מין.

בינתיים, נמשכת חקירתו של שחם על-ידי המחלקה לחקירות שוטרים. ל"גלובס" נודע כי בניגוד לפרסומים שהיו בתקשורת, המחלקה לחקירת שוטרים עדיין לא ערכה עימות בין שחם לבין מי מהנשים, שהוא חשוד כי ביצע בהן עבירות מין. לפי ההערכה, בימים הקרובים תחל מח"ש לערוך עימותים בין שחם לבין הנפגעות לכאורה.

"ידיעות לא מדויקות"

במקביל, נערכים בצמרת המשטרה לאפשרות הקרוב לוודאית כי שחם לא יוכל לחזור לתפקידו, ללא קשר לתוצאות ההליך הפלילי נגדו. המועמדים המובילים להחליף את שחם בתפקיד הם ניצב מני יצחקי, שממלא את מקומו של שחם באופן זמני, ומפקד משטרת התנועה, ניצב ברונו שטיין.

בתוך כך, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הכחישה היום (א') את הפרסומים השונים בכלי התקשורת ביחס לחקירתו של ניצב שחם, ובין היתר את הציטוטים שהובאו מפיהן של המתלוננות ביחס להתנהגותו של שחם.

בהבהרה ששלחה הבוקר לכלי התקשורת, כתבה מח"ש: "בעקבות ידיעות שונות המתפרסמות הבוקר, ושמתיימרות לתאר את ההתפתחויות האחרונות בחקירה בעניינו של ניצב ניסו שחם, וכן פעולות חקירה שונות או מידע בדבר מספר המתלוננות בפרשה, נבקש להבהיר כי לצערנו הרב, ידיעות אלה אינן מדויקות ולעיתים קרובות אף לחלוטין לא נכונות".

לדברי מח"ש, הציטוטים המתפרסמים באחדים מכלי התקשורת, ונחזים להיראות כציטוטים מתוך עדויות שנמסרו בחקירה, או ציטוטים מפי "גורמים במח"ש" וכיוצא באלה - "לא היו ולא נבראו.

"המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה מנהלת את החקירה, תוך הקפדה שלא למסור מידע על התקדמות החקירה בשלב זה, וזאת על מנת שלא לחבל בסיכוי למצות את החקירה. לשם כך פועל צוות החוקרים במידור גבוה. המחלקה לחקירות שוטרים ערה לעניין הציבורי הרב שיש בפרשה, ומידע על התקדמות החקירה יימסר בהמשך, ככל שהדבר יתאפשר, על-פי צרכי החקירה ובהתאם לדין", נאמר בהודעת מח"ש.

עורכות הדין נגב, ניב-סבאג והררי-גולדמן מסרו כי "ניצב שחם מסר את גרסתו באופן מלא וללא סייג בחקירה, וכך ימשיך לעשות".

לדבריהן, "שחם סבור כי הדרך האחראית והראויה היא שהעניין יתנהל ויתברר במסגרת החקירה ולא בתקשורת".

צוות ההגנה: הביאו לזיכויים הדרמטיים בתיקי אולמרט ו-וינרוט

החלטתו של ניצב ניסו שחם לשכור להגנתו את שירותיהן של עורכות הדין נוית נגב, איריס ניב-סבאג וגל הררי-גולדמן ממשרד שינמן נגב-ניב, אינה מפתיעה. השלוש, ועו"ד נגב בראשן, הן מהסנגורים המצליחים ביותר בארץ בתקופה האחרונה, ולצדם של עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר נבות תל-צור, דוד ליבאי ואחרים, הן חתומות על שניים מהזיכויים המהדהדים ביותר שהיו במקומותינו.

עורכות הדין נגב והררי-גולדמן ייצגו את ראש הממשלה, אהוד אולמרט, במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים, והן שסייעו לו לצאת זכאי בפרשת "ראשונטורס". נגב וניב-סבאג נמנו עם עורכי הדין שהגנו על עו"ד יעקב וינרוט במשפטו, שהסתיים בזיכויו המוחלט מהאישומים כי לקח שוחד.

עורכות הדין נגב וניב-סבאג עוסקות בעיקר בתחום הצווארון הלבן, אך ייצוגו של שחם אינו הפעם הראשונה שבה הן ייצגו איש ציבור בכיר החשוד בביצוע עבירות מין. לצד ראש משרדן, עו"ד דן שינמן, ייצגו השתיים את השר לשעבר, חיים רמון, שהואשם בביצוע מעשה מגונה בלא הסכמה ב-ה', קצינה צעירה ששירתה בלשכת ראש הממשלה, אשר רמון נישק אותה בכוח בלשכה, ערב מלחמת לבנון השנייה. בניגוד למקרים של וינרוט ואולמרט, הסתיים משפטו של רמון בהרשעתו, אך ללא שהוטל עליו קלון.

3 הסנגוריות הן בנות טיפוחיו של עורך הדין הוותיק דן שינמן. שינמן, שנחשב לאחד מבכירי עורכי הדין בארץ, טיפח את נגב וניב-סבאג ממעמד של מתמחות במשרדו ועד למעמד של שותפות במשרד.