איתות טכני: ההיסטוריה מעידה - גל ירידות קיצוני בדרך

בחברת ההשקעות קומסטוק פרטנרס המנהלת קרנות גידור, יצאו בסקירה מיוחדת בה טוענים האנליסטים של החברה כי אנו ניצבים במהלכו של שוק דובי והפעולות של הבנקים המרכזיים רק ידחו את הבלתי נמנע

בעוד הכלכלה הגלובלית נכנסת למיתון נוסף והבנקים המרכזיים מנסים בכל כוחם למנוע את גל ההאטה ע"י הדפסות כפסים מאסיביות שככל הנראה יזניקו גם את שוקי המניות, בחברת ההשקעות קומסטוק פרטנרס המנהלת קרנות גידור, יצאו בסקירה מיוחדת בה טוענים האנליסטים של החברה כי גל הירידות הוא בלתי נמנע והתבניות הטכניות רק תומכות בטענה זו.

בחברת ההשקעות טוענים כי ככל הנראה ה'פד' יכריז על תוכנית רכישות אג"ח נוספת וכי הדיווחים השונים לגבי האפשרות שה'פד' יפעל הגיעו בדיוק כאשר ה-S&P 500 שבר מטה את קו התמיכה שנוצר בתחילת יוני. "אנו לא מאמינים בקונסיפרציות, אך מספר שעות לאחר מכן יצא יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי והצהיר כי יעשה ככלי יכולתו להגן על האירו", נכתב בסקירה.

במילים אחרות, בחברת ההשקעות רומזים כי בכירי הממשל בארה"ב ובבנקים המרכזיים "נבהלו" מהסנטימנט השלילי והיו מעוניינים ליצור ראלי מלאכותי בשווקים באמצעות הצהרות שונות שיגובו בהמשך גם במעשים ובהדפסות כספים נוספות.

אולם, האנליסטים בחברה אינם מאמינים כי רכישות האג"ח באמת יוכלו למנוע לאורך זמן את המיתון הקרב ובא ואת הסנטימנט הדובי. "להערכתנו, המיתון נמצא ככל הנראה ב'קופסת הקלפים', זאת למרות שהבנקים המרכזיים יפעלו לבסוף".

בחברה סבורים כי הבנקים המרכזיים אומנם יצליחו "להקפיא" את גל הירידות בשוק המניות, אך בסופו של דבר השווקים יירדו, אומנם בקצב הדרגתי, "אך זהו תהליך בלתי נמנע שניתן לראות לאורך ההיסטוריה של השווקים".

"אם אנו בוחנים את 5 השווקים הדוביים האחרונים: בינואר 1970, ינואר 1973, אוגוסט 1987, ספטמבר 2000 ואוקטובר 2007, ניתן לראות תבנית דומה לזו השוררת כיום, לפיה השווקים רשמו ירידות חדות לאחר שנגעו בשיא חדש, ירידות שחצו את השיא הקודם שלהן, ולבסוף צללו לתחתית חדשה", נכתב בסקירה שערכה החברה. "בכל מקרה של שוק דובי, גל הירידות הראשון היה קצר יחסית ורבים נטו לחשוב שמדובר בתיקון קטן בתוך שוק שורי, בעוד גל הירידות השני היה אגרסיבי יותר ולא השאיר ספקות".

בחברת ההשקעות דאגו לצרף גם מספרים להיסטוריית השווקים הדוביים: "גל הירידות הראשון בשוק הדובי היה בשיעור שבין 8% ל-19% ונמשך בין חודש ל-7 חודשים. גל הירידות השני היה בשיעור שבין 6% ל-12% ונמשך כחודשיים, כאשר הוא חוצה מטה את השיא הקודם שרשמו שוקי המניות. גל הירידות השלישי והמאסיבי יותר היה בשיעור שבין 23% ל-52% ונמשך כ-12 חודשים".

האם אנחנו נמצאים בתוך שוק דובי והראלי האחרון הוא תיקון קטן? האם כל פעולה שיינקטו הבנקים המרכזיים רק תדחה את הבלתי נמנע? ימים יגידו.