הפתעה בארה"ב: מדד אמון הצרכנים ליולי בשיא מאז אפריל

(עדכון) - מדד קייס שילר עלה ב-2.2% במאי ■ מוקדם יותר פורסמו נתוני ההכנסה וההצואה הפרטית שהצביעו על כל שהחיסכון הפרטי עלה ביוני בכ-4.4% לשיא של השנה ■ ההכנסה הפרטית עלתה בכ-0.5%, בעוד ההוצאות ירדו בקצת פחות מ-0.1%

בזירת המאקרו האמריקנית התפרסמו היום (ג') שטף נתונים. ב-15:30 התפרסמו תחילה עלויות ההעסקה לרבעון השני, שעלו בכ-0.5% בהתאם לצפי, לעומת עלייה של 0.4% ברבעון הראשון. ב-12 החודשים האחרונים, עלו עלויות ההעסקה בארה"ב בכ-1.7%, הקצב האיטי ביותר מאז הרבעון השני של 2010.

גם נתוני ההוצאה וההכנסה הפרטית התפרסמו, כאשר ההכנסה הפרטית עלתה בכ-0.5% בחודש יוני (בהתאם לציפיות). בתוך כך, ההוצאה הפרטית ירדה מעט בחודש זה (לעומת צפי כי תעלה בכ-0.1%) - בעוד נפלה בקצת פחות מ-0.1% בחודש החולף. כמו כן, נתון ההוצאה הפרטית לחודש מאי עודכן כלפי מטה, לאומדן שלילי של 0.1%.

כיוון שההכנסות של אזרחי ארה"ב עלו על ההוצאות, החיסכון הפרטי עלה ביוני בכ-4.4% לעומת עלייה של 4% במאי - הרמה הגבוהה ביותר מזה שנה.

כמו כן, פורסם אומדן האינפלציה הנגזר מנתון הליבה של מדד המחירים לצרכן בארה"ב, אשר עלה בכ-0.2% ביוני, ושיקף אינפלציה שנתית של 1.8%.

מחירי הבתים עולים

מדד קיס שילר הבוחן את מחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב, הצביע על עלייה של 2.2%, זה החוד השני ברציפות. האנליסטים ציפו לעלייה מתונה יותר של 0.7%. באופן מפתיע, נרשמו עליות מחירים בכל הערים הנבדקות, כאשר העלייה המהותית ביותר נרשמה בשיקגו- 4.5% ואטלנטה - 4%.

לאחר מכן, התפרסם מדד אמון הצרכנים לחודש יולי, אשר היכה את התחזיות אולם נשמר נמוך, באופן יחסי - כשהצביע על אומדן של 65.9 נקודות בחודש יולי (הרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל), לעומת רמה של 62.7 בחודש יוני (הנתון לחודש זה עודכן גם כן).