פוצץ המו"מ למכירת חלקה של אזורים בקניון עיר ימים

אזורים מחזיקה 50% מהקניון ■ תקופת הבלעדיות לה זכתה הראל לא תוארך פעם נוספת ■ אזורים דרשה 410 מיליון שקל - הראל ביקשה לחתוך 120-150 מיליון שקל משווי הקניון וכ-60-75 מיליון שקל מחלקה של אזורים

זו פעם שנייה שחברת הנדל"ן אזורים קרובה לאקזיט משמעותי בקניון עיר ימים בנתניה, ומתאכזבת. ל"גלובס" נודע כי התפוצץ המו"מ בין אזורים ובין קבוצת הביטוח והפיננסים הראל , למכירת 50% מהקניון. תקופת הבלעדיות לה זכתה הראל לניהול מו"מ מול אזורים, לא תוארך פעם נוספת.

אזורים, שבשליטת הרשי פרידמן ובניהול אופיר גרינברג, והראל חתמו ביוני האחרון על מסמך עקרונות למכירת חלקה של אזורים (50%) בקניון לידי הראל, שאת השקעותיה מנהל אמיר הסל, תמורת כ-410 מיליון שקל. מאז הצדדים חתמו על תקופות הארכה למגעים, במסגרתם נמשכה התחייבות אזורים שלא לנהל מו"מ מול צד ג' (no shop) עד ה-29 ביולי.

במהלך תקופה זו, כפי שנחשף ב"גלובס", ביקשה הראל להפחית את מחיר העסקה. קבוצת הביטוח רצתה לחתוך 120-150 מיליון שקל משווי קניון עיר ימים, ו-60 עד 75 מיליון שקל מחלקה של אזורים. לאחר שבדיקת הנכס והסכמי השכירות בו הובילה אותה למסקנה ששווי הקניון כפי שנקבע בהסכם העקרונות מול אזורים לפני יותר משישה שבועות, אינו משקף את שוויו ה"אמיתי".

מאזורים נמסר היום בתגובה כי "החליטה שלא להאריך את תקופת ה-no shop עם הראל כדי לאפשר המשך מו"מ למכירת הקניון גם עם גורמים נוספים שמביעים עניין ברכישתו. מדובר בנכס אטרקטיבי והחברה מעוניינת למקסם את הכנסותיה מהמכירה. מכירתו היא חלק ממימוש התוכנית האסטרטגית של אזורים, שכבר נושאת פירות, ומתמקדת בנדל"ן למגורים בישראל ומכירת נכסים שאינם מפעילות הליבה".

בפעם הקודמת שאזורים ביקשה לתרגם את החזקותיה בעיר ימים למזומנים, דובר על מכירה לקבוצת עזריאלי - שטורפדה על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים.