גייתנר דוחק באירופה: הקטינו עלויות המימון של איטליה וספרד

שר האוצר האמריקני נאם אמש בקונגרס ואמר כי כי הוא מאמין שמעצבי המדיניות באירופה יימצאו פיתרון למשבר החוב אך אין לצפות לפעולות מהירות

ארה"ב ממשיכה ללחוץ על מעצבי המדיניות באירופה ודוחקת בהם שיימצאו פתרון למשבר החוב הגואה. שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר שנאם אמש בקונגרס טען כי גוש האירו חייב לנקוט צעדים נוספים בכל הנוגע למשבר הכלכלי, בכללם להוריד את עלויות המימון של המדינות הבעייתיות וביצוע רפורמות נרחבות.

"גוש האירו צריך לדאוג להורדת עלויות המימון באותן מדינות אשר מבצעות רפורמות, זאת כדי להבטיח שהבנקים באותן מדינות יוכלו לספק את האשראי הדרוש", דברי גייתנר.

כאמור, איטליה וספרד, הכלכלות השלישית והרביעית בגדולן באירופה, מסתכנות באיבוד הגישה שלהן לשוקי האשראי, בעוד פרמיית הסיכון שדורשים המשקיעים כדי לרכוש את האג"ח שלהן הגיעה לרף מסוכן בשבועות האחרונים. (תשואות האג"ח טיפסו מעל 7%).

גייתנר אמר בראיון ל"בלומברג" כי הוא סומך ומאמין למעצבי המדיניות הכלכלית בגוש האירו, במרכזן יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי ושר האוצר הגרמני וולפגנג שאובל, כי יעשו ככל יכולתם כדי למנוע קריסה בגוש האירו. עם זאת הוא סייג ואמר כי אין לצפות לפעולות מיידיות ומהירות.