המחוזי: מוטי מלכה לא יוכל להיכנס לעיריית קריית מלאכי

(עדכון) - המחוזי התיר את כניסתו של מוטי מלכה, החשוד באונס כפופה לו ובעבירות מין בנשים נוספות, לקריית מלאכי - אך אסר את כניסתו לבניין העירייה למשך 30 יום ■ נציג המשטרה בדיון: כתב האישום נגד מלכה יוגש תוך חודש

ראש עיר ללא עירייה: בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה התיר היום (ד') את כניסתו של ראש העיר קריית מלאכי, מוטי מלכה, החשוד באונס כפופה לו ובעבירות מין בנשים נוספות, לעיר קריית מלאכי - אך אסר את כניסתו לבניין העירייה למשך 30 יום.

בכך ביטל השופט יעקב שינמן את החלטת בית משפט השלום מאתמול (ג'), לפיה יותר למלכה לחזור לעבודתו בבנייני העירייה.

השופט שינמן ציין כי העבירות בהן חשוד מלכה חמורות, במיוחד לאור העובדה שמדובר באיש ציבור. "אפילו מדובר בעבירה אחת של אינוס או של קבלת שוחד, די בכך. אלה עבירות חמורות בכלל, ועל אחת כמה וכמה הן עבירות חמורות כאשר הן מיוחסות לנושא תפקיד ציבורי רם של ראש עיר", כתב.

ואולם, השופט הוסיף לא ברור מהמסמכים שהגישה המשטרה מתי, אם בכלל, יוגש כתב אישום נגד מלכה.

השופט שינמן ציין כי לא קיבל מנציגי המשטרה הסבר מספק מדוע אי-כניסתו של מלכה לתחומי העיר עלולה לשבש את הליכי החקירה ומהי המסוכנות הנטענת בהקשר זה. "אם הוא שוהה בעיר אחרת, האם המסוכנות אינה חלה על תושבי העיר האחרת", תהה והוסיף: "לא הבנתי כיצד מסוכנותו חלה על תושבי קריית מלאכי בפרט".

עם זאת, נקבע, אין להתיר את חזרו של מלכה לעבודתו בבניין העירייה, ויש לאסור את כניסתו לתחומי בניין העירייה. "חומרת העבירות, מקום ביצוע העבירות והחשש לשיבוש הליכי חקירה, מהווים עילות מספיקות למניעת כניסתו של המשיב לבניין העירייה", ציין השופט.

מעצר מתוקשר

כזכור, מלכה נעצר לפני כ-3 חודשים במעצר מתוקשר, בחשד לאונס עובדת שהייתה כפופה לו וביצוע עבירות מין בנשים נוספות. עם המעצר נודע כי מלכה חשוד כי אנס במשך תקופה אישה שעבדה בכפיפות אליו, הפך אותה לשפחת מין ואנס אותה במקומות שונים, לעתים ביחד עם סגנו, יוסף סולימני. בין היתר חושדת המשטרה כי מעשי האונס בוצעו בדירה, אותה קיבל מלכה כשוחד מקבלן, בתמורה לסיוע בהגדלת אחוזי הבנייה. בהמשך התקבלו כנגד מלכה תלונות נוספות.

בין העבירות בהן נחשד מלכה היו עבירות אונס, בעילה אסורה בהסכמה, מעשה סדום, מעשה מגונה, הטרדה מינית והתנכלות, תקיפה, סחיטה באיומים ולקיחת שוחד.

מלכה, מצידו, טען כי קיים עם המתלוננת יחסים מיניים בהסכמה. לדבריו, הקשר הופסק ביוזמתו לפני כ-3 שנים.

לאחר מעצר שארך כחודש שוחרר מלכה למעצר-בית מלא במושב חצב, בתנאים מגבילים נוספים. תנאי שחרורו מנעו ממנו, בין היתר, להיכנס לעירו, קריית מלאכי. על כן, בפועל היה מנוע מלכה לבצע את תפקידו כראש העיר בצורה ראויה.

עם מלכה נעצר גם ממלא-מקומו, יוסף סולימני, החשוד באונס ובניסיון לאונס, ותנאי שחרורו כללו את הרחקתו מבניין העירייה.

אתמול הסתיים תוקף התנאים המגבילים שהוטלו על מלכה, ובית משפט השלום בראשון-לציון דחה את בקשת המשטרה להאריכם. בפועל, נקבע, יוכל לחזור מיד לתפקידו בעירייה.

המשטרה ערערה על החלטה זו, וערעורה התקבל היום חלקית על-ידי השופט שינמן.

כתב אישום - תוך 30 יום

במהלך הדיון הצהיר נציג המשטרה, עו"ד מורן מלכה, כי כתב אישום נגד מוטי מלכה יוגש תוך כ-30 ימים. עוד לדברי עו"ד מלכה, בפרקליטות לא מתלבטים אם להגיש נגדו כתב אישום - "אלא באיזה סעיף".

נציג המשטרה הוסיף כי יש מספר רב של מתלוננות, תושבות קריית מלאכי, שהחל מאתמול "נכנסו למעצר-בית". הוא אף ביקש להגיש לשופט מכתב מאחת המתלוננות על תחושותיה הקשות עקב ההחלטה להתיר את שובו של מלכה לעיר.

מנגד, בא-כוחו של מלכה, עו"ד אבי חימי, טען כי אין חשש לסכנה למתלוננות, וכי ישנם ראשי ערים שמתנהלים נגד משפטים, אך הם עדיין מכהנים בתפקידים. הוא הוסיף כי מלכה נבחר ברוב, ולא ראוי לאפשר למשטרה לפגוע בהחלטה הדמוקרטית של תושבי קריית מלאכי, שבחרו בו.

עוד טען עו"ד חימי כי הפרקליטות מטעה את בית המשפט, כיוון לגבי שתיים מבין 5 המתלוננות חלה התיישנות, ולגבי המתלוננת שהגישה את המכתב, הפרקליטות כנראה לא תכלול אותה בכתב אישום עתידי.

השופט שינמן ציין בהחלטתו כי חקירות בגין עבירות של שוחד ואונס לפעמים נמשכות על פני שנים, ואילו במקרה של מלכה מדובר בחקירה שהפכה לגלויה לפני מספר חודשים בלבד, וכבר עתה בוחנת הפרקליטות הגשת כתב אישום.

"מצד שני", כתב השופט, "ברור כי מדובר בהגבלת חירותו של מי שהוטלו עליו הגבלות כאלה ואחרות בכלל, ובפרט כאשר מדובר באישיות ציבורית נכבדה כמו זו של המשיב".