ארקדי דוכין עושה דאנס: "מיליוני אנשים לבד, ואם כבר לבד אז שיהיה בתנועה"

בעקבות הסינגל החדש "אין יותר ואלס", אומר ארקדי דוכין בראיון ל"גלובס": "השיר הוא מטאפורה למצב הכללי של החברה המודרנית"

"בכנות? לא מרגש אותי לחשוב על 'האלבום החדש של ארקדי דוכין'. אם אין קונספט מחייב, אז מבחינתי אמשיך להוציא רק סינגלים ולראות מה יקרה", כך מתאר ארקדי דוכין את המהלכים שהובילו למופע הדאנס החדש שלו, הנושא את השם "החברות של ארקאשה", וכמובן לסינגל "אין יותר ואלס" (עם הסמפול ללהיט Let's dance של דיוויד בואי) המתנגן בשבוע האחרון ברדיו בתדירות שלא נרשמה מאז ימי "מי אוהב אותך יותר ממני".

דוכין: "אני בן 49, והגיל הוא צומת דרכים בעייתי לאמן. הרבה יוצרים מגיעים בשלב הזה בחייהם לרוויה ומתקשים לחדש ולהפתיע את עצמם ואת הקהל. אני מעדיף לשמור את האנרגיות לעשייה מתמדת, עוד סינגל לרדיו ועוד מופע.

"אני בהחלט שמח מהתגובות לשיר. לא היה לי קל לקבל החלטה לשחרר אותו לרדיו כסינגל. כמה שבועות לפניו הוצאתי את 'הבלדה על נלי ואלישע', מעין שיר-סיפור שהרדיו המקומי התעלם ממנו לגמרי, למרות שדווקא ברוסיה זכה להצלחה גדולה.

- איך היית מאפיין את האווירה של השיר?

"'אין יותר ואלס' עושה הפוך על הפוך. הוא מגיש טקסט מאד נוגה במארז קליל ורקיד. היו לי הרבה לבטים אם אני מספיק טוב בהפקת דאנס כי רציתי שזה יישמע הכי עדכני ואמין. ואלס זה ריקוד לשניים. אם אין לך בן זוג אי אפשר לעלות לרחבה, בניגוד לריקודים של היום שכל אחד יכול להיות עם עצמו גם בין המון אנשים. זו מטאפורה למצב הכללי של החברה המודרנית, שבה אנשים מקיפים עצמם במכשירים רק כדי להימנע ממגע ישיר זה עם זה".

אז תתחילו לזוז

- מארז קליל לתוכן נוגה זה בעצם הקונספט של המופע כולו.

"רציתי לעשות מופע דאנס כבר שנים, אבל 'החברות של ארקאשה' נוצר בסופו של דבר ממקום יותר חברתי ופחות כלכלי. זה לא שהפכתי את כל השירים המוכרים שלי על-פיהם ועשיתי מהם טראנס שנותן לקהל בראש. מי ששמע רה-מיקסים של דיוויד גואטה יודע שהוא שומר על המסגרת המקורית של השירים ורק יוצר אריזה קצבית וקלילה יותר, וזה מה שאני מנסה לעשות. "החשיבה שלי, בגדול, הייתה מה עובר על הקהל ביומיום ובאיזה מצב מנטאלי הם מגיעים בערב להופעה ומשם לספק את הצורך שלהם לזוז קצת. כמו בשיר של 'החברים של נטשה': 'מיליוני אנשים לבד, ואם כבר לבד אז שיהיה בתנועה'".

- אמרת לפני כמה שנים בראיון: "אני רוצה להיות ליצן על הבמה".

"ליצן לא נהייתי אבל הרבה יותר טוב לי בהופעות מבעבר, בין השאר כי אני מקיף את עצמי על הבמה באנשים שאני אוהב, בהם סימה אשתי. הרגע שבו אנשים מתחילים לקום מהכיסאות ולרקוד תמיד מרגש אותי".

ארקדי דוכין ו"החברות של ארקאשה" יקיימו מופע חגיגי לט"ו באב מחר (ה-2 בחודש) בזאפה אמפי שוני. אורחים מיוחדים: מיכה שטרית, עלמה זהר וצביקה פיק